ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

پل های تاریخی لرستان به زودی در فهرست های جهانی ثبت خواهند شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اعلام کرد به زودی پل های تاریخی این استان در فهرست های جهانی ثبت خواهند شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،عطا حسن پور اظهار کرد: با توجه به کثرت پل‌های تاریخی لرستان و عبور از مناطق صعب‌العبور، وجود تابلوهای راهنمای مسیر و خصوصا تابلوهای هشدار دهنده و رفع خطر بر روی پل‌های تاریخی حائز اهمیت است که در این راستا برای اولین بار در استان این تابلوها در مسیر و نیز روی پل‌ها نصب شدند.

وی ادامه داد: از طرفی بسیاری از آثار تاریخی نیازمند حفاظت و مرمت هستند و اعتبار کافی برای همه کارهای مرمتی وجود ندارد لذا بنابر احتیاط لازم وجود تابلوهای هشدار دهنده در این آثار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تاکید کرد: امیدواریم گردشگران برای ورود به پل‌های تاریخی استان توجه کافی به تابلوهای هشدار دهنده داشته باشند و به دور از هر گونه حادثه‌ای از این پل‌های تاریخی و زیبا بازدید کنند.

حسن‌پور با بیان اینکه لرستان با دارا بودن حدود ۱۰۰ پل تاریخی در فهرست آثار ملی به سرزمین پل‌های معروف است، افزود: پرونده پل‌های تاریخی استان برای ثبت در فهرست جهانی در دست اقدام است که این مهم می‌تواند در راستای حفاظت این بناهای ارزشمند بسیار تاثیرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *