د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

چرا ماتادور ها را باید خونگرم‌ترین مردم اروپا دانست؟

اگر تجربه سفر به کشور های اروپایی را داشته باشید حتما متوجه سرد بودن و اخلاق خشک مردم این کشور‌ها شده‌اید.

اما داستان مردم اسپانیا با دیگر سرزمین های اروپایی متفاوت است و مردم این کشور برعکس دیگر مردمان اروپا مردمانی خونگرم و خاکی هستند.

در این مطلب با توریسم اینترنشنال همراه باشید تا شمارا با خصوصیات اخلاقی و فرهنگ مردم این کشور آشنا کنیم.

۱. بوسیدن دو گونه
در اسپانیا، مردم با یک بوسه بر گونه های یکدیگر سلام می کنند و خداحافظی می کنند. اشتباه نکنید – این بوسه های خیس و شلخته نیستند! در واقع، اینها اصلاً بوسه های درستی نیستند. افراد معمولا گونه های راست خود را با هم لمس می کنند و صدای بوسیدن می دهند، سپس این روند را در سمت چپ تکرار می کنند.

مردم هر روز صبح وقتی سر کار می آیند این کار را انجام نمی دهند، اما اگر با دوستی برای نوشیدن نوشیدنی ملاقات کردید یا با فرد جدیدی آشنا شدید، بوسه دو گونه برای سلام و خداحافظی داده می شود. همیشه از زنان این گونه استقبال می شود، اما دو مرد با یکدیگر دست می دهند مگر اینکه از اقوام باشند.

۲. قهوه
اسپانیا فرهنگ قهوه قوی دارد و نوشیدن چهار یا پنج فنجان قهوه در روز در تمام ساعات روز غیرعادی نیست. Café con leche که نیمی از قهوه سیاه و نیمی از آن شیر است، محبوب ترین روش نوشیدن جاوا در اسپانیا است. ممکن است از شما بپرسند که شیر خود را چگونه می خواهید – caliente (گرم)، تمپلادا (گرم)، یا fría (سرد).

اگر یک کافه کافه برای شما خیلی بزرگ است، می توانید به جای آن یک کافه کورتادو را امتحان کنید، که یک نسخه کوچکتر است که فقط کمی شیر دارد. یا اگر هوس چیزی قوی تر دارید، یک کافه انفرادی را امتحان کنید، که یک لیوان کوچک چیزی جز قهوه سیاه قوی نیست.

۳.ناهار و شام دیرهنگام
زمان ناهار و شام اسپانیایی دیرتر از بسیاری از کشورهای دیگر است. ناهار معمولاً ساعت دو یا سه بعد از ظهر و شام حدود ده شب خورده می شود. ناهار معمولاً یک وعده غذایی بزرگ است، با یک پیش غذا، یک غذای اصلی و دسر. معمولاً شام بسیار سبک است.

زندگی شبانه
زندگی شبانه در اسپانیا به همان خوبی است که شنیده اید. کافه‌ها و کلوب‌ها تمام شب باز هستند و بسیاری از مردم تا ساعت شش صبح جشن می‌گیرند، گاهی اوقات قبل از رفتن به رختخواب در هنگام طلوع آفتاب برای خوردن چارو و شکلات داغ توقف می‌کنند.

سیستا
سیستا اسپانیایی یکی از شناخته شده ترین سنت های این کشور است. امروزه، تعداد کمی از اسپانیایی‌ها می‌توانند تمام راه را به خانه بروند تا یک چرت ظهر داشته باشند، اما بسیاری از مغازه‌ها هنوز در وقت ناهار بسته هستند – معمولاً از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۴ یا ۵ بعد از ظهر. با این حال، زنجیره های اصلی معمولاً در تمام روز بدون وقفه باز هستند.

۸. فضای شخصی
مردم اسپانیا در حین مکالمه تماس فیزیکی بیشتری برقرار می کنند، بنابراین اگر در حین گپ زدن کسی روی شانه شما دست زد یا خیلی نزدیک بایستد، نگران نباشید. مفهوم فضای شخصی به اندازه کشورهای دیگر قوی نیست.

۹. روز بدشانسی
در اسپانیا، سه شنبه سیزدهم، نه جمعه سیزدهم، روز بدشانسی است. یک ضرب المثل رایج در مورد انجام هر کاری مهم در این روز هشدار می دهد: ni te case, ni te embarques (ازدواج نکنید یا [با کشتی یا هواپیما به سفر دریایی بروید]).

۱۰. نام خانوادگی
هر کسی دو نام خانوادگی دارد که از پدر (نام خانوادگی اول) و مادر (نام خانوادگی دوم) گرفته شده است. زن هنگام ازدواج به جای نام خانوادگی شوهرش نام خانوادگی خود را حفظ می کند.

فلامنکو در اسپانیا
فلامنکو شاید معروف‌ترین سنت اسپانیایی باشد، اما اغلب به اشتباه درک می‌شود. فلامنکو یک رقص نیست، اما گاهی اوقات رقص در آن وجود دارد، بلکه یک سبک موسیقی است که تاکید بسیار بیشتری بر گیتار، آواز و ریتم دارد تا رقص. در واقع، کل ایده رقص فلامنکو کمی متناقض است: فلامنکو واقعی خودجوش است، اما رقص فلامنکو نیاز به لباس مناسب دارد، یعنی باید برنامه ریزی شود! با این حال، موسیقی فلامنکو را می شنوید و رقص فلامنکو را در سراسر اسپانیا خواهید دید، و حتی می توانید در بسیاری از شهرهای اسپانیا درس بخوانید.

آداب انعام دادن در اسپانیا

هر کتاب راهنما در مورد انعام دادن چیزهای متفاوتی می گوید، اما رستوران ها و بارها در اسپانیا از شما انتظار ندارند که انعام بدهید—مگر اینکه آمریکایی باشید. این بدان معنا نیست که بارمن ها و پیشخدمت های اسپانیایی از گردشگران آمریکایی سوء استفاده می کنند. آنها فقط می دانند که آمریکایی ها به انعام دادن به خانه عادت کرده اند. برخی از بارها و رستوران‌ها حتی سیاست‌هایی را علیه انعام دادن یا جایی که کارگران به مالک انعام می‌دهند، دارند. با این حال، برخلاف صنعت خدمات آمریکا، به کارگران رستوران های اسپانیایی دستمزد زندگی و مزایای بهداشتی داده می شود، بنابراین نکات ضروری نیست.

گاوبازی در اسپانیا

گاوبازی، بحث برانگیزترین سنت اسپانیایی، نعمتی متفاوت برای اسپانیا است. بسیاری از گردشگران برای دیدن آن بسیار کنجکاو هستند و آن را به عنوان بینشی جذاب از فرهنگ اسپانیایی می بینند، اما برای دیگران نیز لکه ای بر شهرت این کشور است. گاوبازی به هیچ وجه به اندازه گذشته محبوب نیست، اما هنوز هم در تصویر کشور از خود برجسته است. در سال ۲۰۱۷، به دلیل اکران فیلم «فردیناند» از کمپانی فاکس قرن بیستم، که گاو نر دیگر نمی‌خواهد با ماتادور به‌عنوان شخصیت اصلی مبارزه کند، این سنت گردشگری افزایش یافت. در حالی که هنوز می توانید این گاوبازی های سنتی را در بسیاری از شهرهای اسپانیا تجربه کنید، این ورزش در حال کاهش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *