ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

چند نکته مهم در مورد سفر به تفلیس

تفلیس بزرگترین شهر گرجستان و پایتخت این کشور است. این شهر یکی از پرگردشگرترین شهرهای دنیا است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، تفلیس بزرگترین شهر گرجستان و پایتخت این کشور است. این شهر یکی از پرگردشگرترین شهرهای دنیا است. در تمامی روزهای سال گردشگران بسیار زیادی با خرید ارزانترین بلیط تفلیس به تهران به این شهر سفر می‌کنند. تفلیس تاریخی کهن و دیرینه دارد. این شهر در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است. موقعیت مکانی تفلیس به گونه‌ای است که در مسیر شرق و غرب قرار گرفته است. به همین دلیل تفلیس را نقطه اتصال امپراتوری‌های رقیب می‌دانند. تفلیس امروزه به یکی از مقصدهای مهم برای انجام پروژه‌های بازرگانی و انرژی در جهان تبدیل شده است.

 

تاریخ قدیمی و پرفراز و نشیب این شهر، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که سبب جذب گردشگر در تفلیس شده است. این تاریخ را می‌توان از معماری و سبک طراحی بناهای شهر درک کرد. این شهر در طول سال‌های پیاپی سکونتگاه مردم مختلف با نژادها و مذاهب گوناگون بوده است. تنوع نژاد و تاریخ ارزشمند این شهر سبب شده است تا آثار گردشگری و دیدنی بسیار زیادی در شهر به وجود بیایید.

اگر قصد دارید از تور تفلیس استفاده کنید و به این شهر زیبا سفر کنید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله به بررسی بهترین زمان سفر به تفلیس خواهیم پرداخت.

بهترین زمان سفر به تفلیس از نظر آب و هوا

تفلیس در تمام طول سال یک مقصد محبوب برای گردشگران ایرانی و خارجی است. در سال‌های اخیر این شهر توجه گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. در تفلیس فصل خلوت برای سفر کردن وجود ندارد به همین دلیل در هر فصلی که به این شهر سفر کنید، شاهد تعداد زیادی از گردشکران هستید.

تابستان در تفلیس شرجی، گرم و مرطوب است. با این حال زمستان‌های این شهر نسبتاً سرد و برفی است. تفلیس در هرفصلی آب و هوای مخصوص به خودش را دارد.

در ادامه با آب و هوای فصل‌های مختلف در تفلیس بیشتر آشنا خواهیم شد؛

فصل بهار

ماه‌های مارچ تا می که تقریباً معادل ۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد در ایران است، بهترین زمان سفر به تفلیس از نظر آب و هوا محسوب می‌شود. در این زمان هوا نه بسیار سرد و نه بسیار گرم است و در حالت معتدل و میانه قرار گرفته است. در برخی از ماه‌های فصل بهار ممکن است شاهد بارندگی پراکنده باشید. با این حال آب و هوای تفلیس در بهار بسیار دل‌انگیز و مطلوب است.

اگر در فصل بهار به تفلیس سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم چتر به همراه خود داشته باشید تا بتوانید با خیالی آسوده از جاهای دیدنی تفلیس بازدید کنید. تفلیس در ماه می که معادل ۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد است، بیشترین میزان بارندگی را دارد.

فصل تابستان

میانگین دمای شهر تفلیس در فصل تابستان معادل ۲۰ الی ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. در ماه‌های ژوئن تا آگوست که برابر با ۱۱ خرداد تا ۹ شهریور در ایران است، تفلیس گرم‌تر از سایر ماه‌ها است. دمای هوای تفلیس در ماه‌های تابستان زیاد است اما آزاردهنده نیست. اغلب اقامتگاه‌ها و هتل‌های تفلیس پر از گردشگر و مسافر است و شهر در شلوغ‌ترین حالت خود قرار دارد. یکی از نکات مهمی که در سفر به تفلیس و در فصل تابستان باید مد نظر قرار دهید، رطوبت هوا است. تفلیس در فصل تابستان دارای بیشترین میزان رطوبت در آب و هوا است.

فصل پاییز

ماه‌های سپتامبر تا نوامبر که معادل ۱۰ شهریور تا ۹ آذر در ایران می‌شود، تفلیس آب و هوای منحصربه فردی دارد. در این فصل درختان تنپوش‌های طلایی رنگ بر تن می‌کنند و شهر ظاهری زیبا به خود می‌گیرد. تفلیس در پاییز مملو از بارش باران است. اگر پاییز را جهت سفر به تفلیس انتخاب می‌کنید، حتماً لباس‌های بارانی، لباس‌های گرم و چتر به همراه داشته باشید. تفلیس تا پایان ماه اکتبر یعنی تا اوایل آبان سردتر و بارانی‌تر نیز می‌شود.

فصل زمستان

عمدتاً زمستان‌های تفلیس بسیار سرد و برفی است. زمستان که در بازه ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند) قرار می‌گیرد، میانگین دما معادل ۲ الی ۶ درجه سانتی‌گراد می‌شود. شب‌های تفلیس در زمستان بسیار سردتر از روزهای آن است. گاهی در برخی از شب‌ها دما به زیر صفر درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. بارش برف نیز معمولاً به صورت مداوم در زمستان تفلیس وجود دارد.

بنابراین اگر به ورزش‌های زمستانی و تفریحاتی همچون اسکی، کوهنوردی، برف بازی و … علاقه‌مند هستید، در اواخر نوامبر و در فصل زمستان به تفلیس مراجعه کنید.

بهترین زمان سفر به تفلیس

مردم تفلیس همواره در حال برگزاری جشن و فستیوال هستند. این جشن‌ها فرصت مناسبی برای گردهم‌آیی آشنایان، دوستان و دیگر اعضای خانواده است. اگر آب و هوای تفلیس برای شما اهمیت چندانی ندارد، بهتر است در زمان برگزاری فستیوال‌ها به تفلیس سفر کنید تا از این طریق بتوانید با عقاید و سبک زندگی مردمان منطقه نیز آشنا شوید.

در ادامه به معرفی برخی از مشهورترین فستیوال‌ها اشاره خواهیم کرد.

فستیوال تیبالیزوبا

یکی از اصلی‌ترین فستیوال‌های این شهر، فستیوال تیبالیزوبا است که به مناسبت تولد شهر تفلیس برگزار می‌شود. تاریخ تولد این شهر به صورت رسمی برابر با یکم اکتبر معادل ۹ مهر است. در این تاریخ تفلیس آب و هوای مطلوبی نیز دارد. در این فستیوال سبزیجات، میوه‌های رنگارنگ، دسرهای انگور، آبنبات و … آماده می‌شود و جهت پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فستیوال پنیر

یکی از جذاب‌ترین جشنواره‌های تفلیس، فستیوال پنیر است. این جشنواره از داوران مشهور غذا از سراسر دنیا دعوت می‌کند تا به مزه کردن پنیرهای محلی و غیرمحلی این شهر بپردازند. پنیر عسل، پنیر روغنی، پنیر گودا، تنیلی کولی و … از محصولات این فستیوال هستند. اگر به این نوع از خوراکی‌ها علاقه‌مند هستید، حتماً در زمان برگزاری این فستیوال به تفلیس سفر کنید.

سخن پایانی

گرجستان در میان رشته کوه‌های قفقاز و دریای سیاه قرار گرفته است. این کشور در سال‌های اخیر رشد چند برابری از لحاظ تعداد گردشگران را تجربه کرده است. کشور گرجستان به خصوص شهر تفلیس به سبک معماری زیبا، کلیساهای باشکوه، بناهای قدیمی، طبیعت بکر، مردم خون‌گرم، غذاهای لذیذ و خوشمزه شهرت دارد.

در این مقاله به بررسی بهترین زمان سفر به تفلیس پرداختیم. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، می‌توانید بلیط لحظه آخری هواپیما خریداری کنید و در زمان مناسب به این شهر سفر کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *