پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

چه فیلم هایی احتمالا پرفروش‌ترین‌های جهان در سال ۲۰۲۲ خواهند بود؟

سال ۲۰۲۲ شاهد رقابتِ طیف متنوع و گسترده ای از فیلم های سینمایی در ژانرهای مختلف خواهیم بود. امسال قرار است غول‌های قدیمی با چهره‌های جدید به سالن‌های تاریک سینما بیایند. دنباله‌های بعضی از پرفرو‌شترین فیلم‌های تاریخ سینما از آواتار گرفته تا مرد عنکبوتی و دکتر استرنج و بتمن، امسال رقابت سختی برای قرار گرفتن در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال خواهند داشت.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ هم‌زمان با این که اکران فیلم‌های سینمایی کم کم دارد به وضع عادی برمی‌گردد، دنباله‌های تعدادی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار است امسال روی پرده بیایند. بعضی از عنوان‌ها آنقدر بزرگ و وسوسه‌برانگیز هستند که با قاطعیت می‌شود گفت فروش فوق‌العاده‌ای خواهند داشت، اما بقیۀ فیلم‌ها برای به دست آوردن جایگاه پرفروش‌ترین فیلم‌های سال رقابت سختی پیش رو دارند.

در اینجا فهرستی از ده فیلم را آماده کرده‌ایم که با توجه به سوابق قبلی، گروه بازیگران، تبلیغات و خیلی عوامل دیگر، احتمالا در بالاترین رده‌های فروش سال ۲۰۲۲ قرار خواهند گرفت.

۱. اسپایدرمن: در دنیای عنکبوتی (بخش اول) (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

پیش‌بینی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲
فیلم «اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی» (۲۰۱۸) علاوه بر اینکه برندۀ جایزۀ اسکار بهترین انیمیشن بلند شد، از نظر هوادران هم یکی از بهترین فیلم‌های مجموعۀ مرد عنکبوتی بود. حالا مایلز مورالز (شخصیت اصلی فیلم) دوباره به صحنه برگشته است. این فیلم همانطور که از اسمش پیداست، ماجرا‌های مورالز را در دنیای گستردۀ مرد عنکبوتی روایت می‌کند.
این فیلم با توجه به موفقیت فیلم قبلی احتمالا نیاز زیادی به تبلیغ نخواهد داشت و پیشاپیش همه منتظر فرا رسیدن تاریخ اکرانش هستند. بخصوص که اخیرا بازی کامپیوتری «مرد عنکبوتی» باعث محبوبیت بیشتر شخصیت مایلز مورالز برای هواداران شده و فیلم «مرد عنکبوتی؛ راهی به خانه نیست» هم کنجکاوی‌ها دربارۀ «چندجهانی» (مالتی‌ورس) را بیشتر کرده است. با توجه به همۀ این موارد می‌شود پیش‌بینی کرد که احتمالا این فیلم بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار فروش خواهد داشت.

۲. لایت‌یر (Lightyear)

پیش‌بینی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲
داستان این فیلم دربارۀ شخصیت «باز لایت‌یر» است که در اینجا مثل فیلم «داستان اسباب‌بازی» عروسک نیست بلکه یک فضانورد واقعی است. البته بین این دو فیلم نوعی ارتباط وجود خواهد داشت. این ارتباط به این صورت است که ماجرا‌های لایت‌یر الهام‌بخش ساخت عروسک‌هایی از روی شخصیت او خواهد شد.
جذابیت داستان کلی فیلم، طراحی بصری خیره‌کننده و همۀ موفقیت‌های قبلی «داستان اسباب‌بازی» باعث می‌شوند که «لایت‌یر» کار آسانی پیش رو داشته باشد. با توجه به فروش میلیاردی آخرین قسمت‌های «داستان اسباب‌بازی» احتمالا لایت‌یر هم به رکورد یک میلیارد دلار خواهد رسید.

۳. آکوامن: پادشاهی گمشده (Aquaman: The Lost Kingdom)

پیش‌بینی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲
بعد از شکست تجاری فیلم «لیگ عدالت» (۲۰۱۷) کسی فکر نمی‌کرد که فیلم بعدی استودیوی دی‌سی‌فیلم بتواند به فروش میلیاردی دست پیدا کند. اما فیلم «آکوامن» (۲۰۱۸) با درخشش جیسون موموآ به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ دی‌سی تبدیل شد. حالا چهار سال بعد از آن فیلم، «آکوامن: پادشاهی گمشده» آمده تا موفقیت قبلی را تکرار کند.
فقط یک مسئله هست که ممکن است روی فروش این فیلم تاثیر بگذارد و آن هم همزمانی اکران آن با اکران «آواتار ۲» است که مطمئنا خطرناک‌ترین رقیبی است که می‌توانیم تصور کنیم. اگر تاریخ اکران هیچکدام از این دو فیلم تغییر نکند، راه «آکوامن» برای تکرار موفقیتش کمی دشوار خواهد شد.

۴. فلش (The Flash)

پیش‌بینی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲
بعد از این که بن افلک در آخرین فیلم مجموعۀ بتمن نقش اصلی را ایفا کرد، حالا مایکل کیتون بعد از سی سال به نقش بتمن بازگشته است. این فیلم علاوه بر فلش و بتمن شخصیت سوپرگرل (ابردختر) را هم در خودش خواهد داشت. به این ترتیب این فیلم دوباره دروازه‌ای را رو به دنیای قهرمانان استودیوی دی‌سی باز کرده و احتمالا کلی غافلگیری برای هواداران در خودش داشته باشد. با توجه به موفقیت فیلم‌های ابرقهرمانی در دو سه سال اخیر احتمالا این فیلم هم، به‌خصوص اگر با نقد‌های مثبتی رو به رو شود، شانس گذشتن از مرز یک میلیارد دلار را داشته باشد.

۵. تور: عشق و تندر (Thor: Love & Thunder)

پیش‌بینی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲
شخصیت «تور» با بازی کریس همسورث اولین شخصیت دنیای سینمایی مارول است که چهارمین فیلم مخصوص به خودش را خواهد داشت. این شخصیت یکی از پرطرفدارتین شخصیت‌های مارول است و با توجه به فروش بالای فیلم‌های قبلی «انتقام‌جویان» که دو تا از آن‌ها رده‌های دوم و پنجم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ را اشغال کرده‌اند، این فیلم کار سختی برای میلیاردی شدن ندارد. به اضافۀ اینکه در این فیلم ناتالی پورتمن هم دوباره به صحنه برگشته است.

۶. دنیای ژوراسیک: سلطه (Jurassic World: Dominion)

پیش‌بینی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲
این فیلم از پرسابقه‌ترین مجموعه‌های سینمایی است. فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده» نتوانست به اندازۀ فیلم اول پرفروش باشد، اما حالا کالین ترورو به عنوان کارگردان این فیلم آمده تا در قسمت سوم از «دنیای ژوراسیک» موفقیت درخشان سال ۲۰۱۵ را تکرار کند. کریس پرات و برایس دالاس نقش خودشان را حفظ کرده‌اند و نام‌هایی از قسمت اول هم در فیلم حضور دارند.

۷. بتمن (The Batman)

پیش‌بینی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲
بعد از فیلم موفق «شوالیۀ تاریکی برمی‌خیزد» (۲۰۱۲) این اولین فیلمی است که بتمن تنها شخصیت اصلی آن است. مت ریوز کارگردان این فیلم گروه پرستاره‌ای از بازیگران را دور هم جمع کرده که رابرت پتینسون در نقش بروس وین (بتمن) گل سرسبد آن‌ها است. زوئی کراویتس، پل دانو و کالین فارل هم در این فیلم که تاریک‌ترین و خشن‌ترین فیلم مجموعۀ بتمن توصیف شده حضور خواهند داشت. تبلیغات این فیلم از چند ماه قبل شبکه‌های اجتماعی را پر کرده و مخاطبانی از سراسر دنیا منتظر فرارسیدن این شگفتی تازه هستند. همۀ این‌ها باعث می‌شود فکر کنیم که این فیلم می‌تواند به رکورد یک میلیارد و دویست میلیون دلار هم برسد.

۸. پلنگ سیاه: واکاندای ابدی (Black Panther: Wakanda Forever)

پیش‌بینی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲
بعد از درگذشت تراژیک چدویک بوسمن بر اثر سرطان، فیلم «پلنگ سیاه» با چالش از دست دادن شخصیت اصلی‌اش رو به روست. به همین خاطر رایان کوگلر که قسمت اول «پلنگ سیاه» را در سال ۲۰۱۹ ساخته بود، حالا در این فیلم تازه بیشتر بر شخصیت‌های دیگر مثل امباکو و شوری تمرکز کرده است. با توجه به فروش یک میلیارد و سیصد میلیونی فیلم قبلی و علاقۀ هواداران به دیدن آخرین حضور چدویک بوسمن در نقش تچالا، فروش نزدیک به یک و نیم میلیاردی را می‌شود برای این فیلم پیش‌بینی کرد.

۹. دکتر استرنج در مالتی‌ورس جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

پیش‌بینی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲
شخصیت دکتر استرنج در این فیلم تنها نیست و شخصیت‌های دیگری از دنیای مارول هم در کنار او حضور خواهند داشت. این یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های مارول است. علاوه بر شخصیت واندا (با بازی الیزابت اولسن) که در سریال موفق «وانداویژن» محبوبیت پیدا کرد، کلی نقش فرعی و شخصیت‌های جذاب دیگر هم در این فیلم حضور خواهند داشت. خب اصلا از اسم فیلم هم معلوم است که چه صحنۀ شلوغ و پرستاره‌ای قرار است داشته باشیم. اولین تریلر فیلم خودش یک جور غافلگیری بوده است، چون نشان داده که شخصیت استرنج سوپریم (نسخۀ دیگری از دکتر استرنج) را هم در این‌جا خواهیم دید.
بعد از موفقیت «مرد عنکبوتی؛ راهی به خانه نیست»، «دکتر استرنج» هم مضمون جذاب مالتی‌ورس را ادامه خواهد داد. کارگردان این فیلم سم ریمی است که بعد از گذشت ده سال از فیلم «مرد عنکبوتی ۳» دوباره به دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی برگشته است. این فیلم قرار است یک بمب واقعی سینمایی باشد. اگر همه چیز درست پیش برود این فیلم می‌تواند به رکورد یک میلیارد و ششصد میلیون دلاری «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» برسد.

۱۰. آواتار ۲ (Avatar 2)

پیش‌بینی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲
پیش‌بینی موفقیت این فیلم اصلا سخت نیست، چون «آواتار ۲» دنبالۀ پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما است. سیزده سال بعد از انقلابی که «آواتار» در صنعت سینما به پا کرد، جیمز کامرون بالاخره «آواتار ۲» را روی پرده خواهد آورد. قرار است آواتار چهار دنباله داشته باشد که این اولین آن‌هاست. انتظار می‌رود که کامرون باز هم تکنولوژی فیلم‌سازی و تجربۀ سینمایی را با این فیلم متحول کند.
حتی بعد از گذشت این همه سال، تاثیر آواتار بر فرهنگ عمومی از بین نرفته است. به محض اینکه تبلیغات «آواتار ۲» آغاز شود، مردم تجربۀ فراموش نشدنی «آواتار ۱» را به یاد خواهند آورد و احتمالا جلوی در سینما‌ها صف خواهند کشید. شاید این فیلم به فروش فیلم اول دست پیدا نکند، اما می‌تواند از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کند و پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ بشود.
منبع: screenrant.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *