پ٫ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۴۰۳

ژاپن از طرح اولیه شهر شناور خود رونمایی کرد

شرکت ژاپنی N-Ark از طرح اولیه خود به منظور ساخت یک شهر شناور ۴۰ هزار نفری رونمایی کرد.به گفته مهندسین این پروژه قرار است همه امکانات رفاهی از جمله پارک،بیمارستان،بانک،استادیوم و … در اختیار شهروندان این شهر قرار بگیرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،شرکت ژاپنی N-Ark از طرح یک شهر شناور با نام Doge City رونمایی کرد. این شهر به گونه ای طراحی شده تا افزایش سطح دریا پس از گرمایش جهانی روی آن بی تاثیر خواهد بود.

به گفته ابن شرکت در این شهر امکان تهیه غذا و آب برای ۴۰ هزار نفر وجود داد. این شهر شناور حدود ۴ کیلومتر وسعت دارد و امکان ساکن بودن ۱۰ هزار نفر به طور دائم در آن فراهم شده است. همچنین ۳۰ هزار توریست نیز می تواند از آن بازدید کنند. این شهر به شکل دایره طراحی شده تا در برابر تغییرات و شرایط اب و هوایی مانند سونامی مقاوم باشد. البته نحوه آن مشخص نشده است.

این شهر شامل سه بخش است. بخش اصلی منطقه ۴ابل سکونت در آن است. بخش دیگر یک دیتاسنتر در زیر آب است که با آب دریا خنک خواهد شد. همچنین معماری حلقه ای شکل نیز بخش دیگری از این شهر است که پر یک خلیج مصنوعی به شکل دایره ایجاد خواهد شد.

تمام امکانات یک شهر مانند تاسیسات، فضای سبز، بیمارستان، بانک ، پارک ، استادیوم و .‌. در آن خواهد بود. همچنین این شهر می تواند سکویی برای فرود یا پرتاب موشک باشد. در این شهر روی مراقبت های پزشکی نیز بسیار تمرکز شده است. بطوریکه شهروندان آن می توانند از تجزیه و تحلیل خون با فناوری های پیشرفته بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *