ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

این کارها را قبل از سفر به هیچ عنوان انجام ندهید!

گاهی بساری از کارها قبل از سفر پیش می‌آیند که باعث اتلاف وقت، هزینه و انرژی شما در سفر و آشفتگی شما می‌شوند.

در این مطلب شما را با چند نکته مهم که نباید قبل از سفر انجام دهید آشنا خواهیم کرد پس تا انتها با توریسم‌اینترنشنال همراه باشید.

بررسی زمان پرواز یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی

یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی این است که در زمان مناسب و به موقع به فرودگاه برسید. بهتر است که ۲ ساعت قبل از پروازهای داخلی و ۳ ساعت قبل از پروازهای بین المللی به فرودگاه بروید. بیشتر ایرلاین ها و فرودگاه های معتبر می توانند در همین بازه زمانی کارهای شما را راه انداخته و شما به پرواز خود برسید. اما در نظر داشته باشید که باز هم امکان دارد برخی از فرودگاه ها و پروازهای خاص از این برنامه ساعتی پیروی نکنند. به همین دلیل بهتر است که سابقه های سفر فرودگاه خود را بررسی کرده و طبق این سوابق برای زمان رسیدن به فرودگاهی برنامه ریزی کنید.

یکی دیگر از نکات فرودگاهی مربوط به مدیریت زمان رسیدن این است که ترافیک و فاصله خود تا فرودگاه را هم در نظر بگیرید. حتما برنامه های خود را جوری چیده که به خاطر ترافیک یا مشکلات احتمالی مانند تصادف های جاده ای پرواز خود را از دست ندهید. در صورتی که دیر به پرواز خود برسید، علاوه بر از دست دادن پرواز، خسارت مالی هم خواهید دید. به همین دلیل مدیریت زمان رسیدن به فرودگاه اهمیت بسیار زیادی دارد.

نکات فرودگاهی

به فرودگاه اشتباهی نروید

شاید اکنون با خود بگویید که امکان ندارد کسی این اشتباه را مرتکب شود. اما باید بگوییم که یکی از بیشترین دلایل از دست دادن پرواز به دلیل عدم اطلاع از فرودگاه درست است. این مشکل به ویژه در شهرهای بزرگی که بیش از یک فرودگاه دارند پیش می آید. بنابراین یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی این است که حتما با ایرلاین خود فرودگاه مبداء را چک کرده و در ساعت مشخص شده در فرودگاه درست پیاده شوید. در صورتی که از تاکسی استفاده می کنید هم حتما مطمئن شوید که راننده می دانند منظور شما از فرودگاه دقیقا کدام فرودگاه است. در ضمن مطمئن شوید که در انتخاب فرودگاه هوشمندانه عمل کرده اید. صرفا تنها به خاطر این که یک فرودگاه ارزان تر است، آن فرودگاه را انتخاب نکنید. انتخاب فرودگاه مناسب و به خاطر سپردن آن یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی است.

وسایل خود را به درستی بسته بندی کنید

بسته بندی درست وسایل می تواند یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی برای تمامی مسافران باشد. حتما هنگام بسته بندی وسایل یک استراتژی مناسب داشته باشید. به طور مثال سعی کنید که تا حد ممکن وسایل ارزشمند خود را در چمدان هایی که به بخش بارهای فرودگاه می روند نگذارید. همچنین بهتر است که وسایل ضروری مانند مدارک شناسایی و سایر وسایل این چنینی را در یک کیف جداگانه و دم دستی بگذارید. مطمئنا هیچ مسافری نمی خواهد برای پیدا کردن مدارک یا وسایل ضروری خود کل چمدان را در فرودگاه زیر و رو کند. اگر بیمار هستید و در طول پرواز به دارو نیاز پیدا خواهید کرد، داروهای خود را حتما در یک کیف کوچک برای وسایل ضروری قرار داده و آن ها را با چمدان ها به بخش بار هواپیما نفرستید.

چمدان های خود را بدون علامت گذاری رها نکنید

یکی از مشکلات بسیار رایجی که مسافران با آن مواجه می شوند، جا به جا شدن چمدان هاست. چمدان های بسیاری در فرودگاه شبیه به هم هستند و امکان این که چمدان شما شبیه به چمدان مسافر دیگری در همان پرواز باشد بسیار زیاد است. جا به جا شدن چمدان علاوه بر این که می تواند برای شما دردسرهای زیادی درست کند، می تواند باعث شود که وسایل ارزشمند خود را هم از دست بدهید. بنابراین یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکات فرودگاهی پیش از سفر این است که چمدان های خود را با یک تگ مسافرتی علامت گذاری کنید تا مسافران دیگر به اشتباه آن ها را تحویل نگیرند. رعایت این نکته فرودگاهی به ظاهر کوچک می تواند شما را از دردسرهای بزرگ نجات بدهد.

مهم ترین نکات فرودگاهی

با خودروی شخصی به فرودگاه نروید

می دانیم که سفر با خودروی شخصی بسیار راحت تر به نظر می رسد و می توانید در زمان کمتری به فرودگاه برسید. اما تا زمانی که همه اعضای خانواده شما به سفر آمده اند و کسی نیست تا خودرو را به پارکینگ منزل بازگرداند، به همراه داشتن خودروی شخصی خیلی کار درستی نیست. درصد بالایی از درآمد تمامی فرودگاه ها به خاطر مبلغی است که به عنوان هزینه پارکینگ از مسافران دریافت می شود. بنابراین شاید الان بتوانید حدس بزنید که اجاره پارکینگ چقدر برای شما گران تمام خواهد شد. بنابراین یکی از نکات فرودگاهی این است که از تاکسی استفاده کنید. باور کنید که هزینه تاکسی از منزل تا فرودگاه بسیار مقرون به صرفه تر از پرداخت هزینه پارکینگ فرودگاه خواهد بود.

پارکینگ خودروی خود را فراموش نکنید

در بخش قبلی به این موضوع اشاره شد که پارکینگ های فرودگاهی بسیار گران قیمت هستند و بهتر است که از این پارکینگ ها استفاده نکرده و با خودروی شخصی به فرودگاه نروید. اما اگر به هر دلیلی مجبور شدید که با خودروی شخصی خود به فرودگاه بروید، متوجه خواهید شد که پارکینگ فرودگاه بسیار بزرگ است. بنابراین خیلی دور از ذهن نیست که بسیاری از مسافران جای پارک خود را گم کنند. فراموش کردن جای پارک خودرو هنگام برگشت می تواند مشکل بسیار بزرگی باشد و شما را کاملا خسته کند. به همین دلیل نکته بعدی از نکات فرودگاهی این است که از محل پارک خودروی خود یک عکس گرفته تا جای آن را فراموش نکنند.

از بیرون فرودگاه با خود خوراکی ببرید

یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی برای داشتن سفری ارزان تر این است که کمی خوراکی همراه خود داشته باشید. به طور معمول باید از مدت طولانی قبل از سفر در فرودگاه حضور داشته باشید و بدیهی است که امکان دارد گرسنه شوید. خوراکی هایی که در رستوران ها و کافه های فرودگاه به فروش می رسند بسیار گران بوده و هزینه زیادی برای شما خواهند داشت. به همین دلیل بهتر است که قبل از رسیدن به فرودگاه همراه خود کمی خوراکی و ساندویچ های سبک داشته باشید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید.

نکات مهم در فرودگاه

بلیط پرواز خود را فراموش نکنید

یکی دیگر از مهم ترین نکات فرودگاهی این است که مسافران بلیط خود را فراموش نکنند. در صورتی که بلیط را به صورت حضوری خریده اید و یک نسخه فیزیکی از آن را در دست دارید، بلیط را در جای امنی گذاشته و آن را فراموش نکنید. در صورتی که آن را به صورت آنلاین و غیر حضوری تهیه کرده اید هم مطمئن شوید که از آن یک پرینت تهیه کرده باشید. در صورتی که نمی خواهید از بلیط پرینت بگیرید، باید یک اسکرین شات از آن تهیه کنید. باید به خاطر داشته باشید که احتمال قطع شدن اینترنتی وجود دارد. در همین راستا بهتر است که بلیط خود را در دسترس داشته باشید.

یکی از نکات فرودگاهی، برنامه ریزی برای پس از رسیدن به مقصد

یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی که اکثر مسافران از آن قافل می شوند، برنامه ریزی برای سفر زمینی پس از رسیدن به مقصد است. در صورتی که برنامه ای برای رسیدن به هتل یا مقصد خود در سفر داشته باشید می توانید در زمان و هزینه های خود تا حدود بسیار زیادی صرفه جویی کنید. به یاد داشته باشید که رزرو ترانسفرهای فرودگاهی برای شما بسیار مقرون به صرفه تر و بهتر از گرفتن تاکسی است. به همین دلیل پیش از سفر، برای زمانی که به مقصد می رسید یک ترانسفر فرودگاهی رزرو کنید.

حجم بارها و وسایل خود را کنترل کنید

یکی دیگر از نکات فرودگاهی بسیار مهم، مدیریت حجم بارهایی است که مسافران به همراه دارد. بهتر است که قوانین و محدودیت های ایرلاین مورد نظر خود را در رابطه با بارها و چمدان ها بررسی کنید. سعی کنید که وزن چمدان های خود را قبل از رسیدن به فرودگاه بدانید و بیشتر از محدودیت تعیین شده توسط ایرلاین ها وسیله بسته بندی نکنید. در صورتی که وزن چمدان ها بیشتر از محدودیت ایرلاین باشد، مجبور هستید هزینه را به عنوان اضافه بار پرداخت کنید. بنابراین یکی از نکات فرودگاهی می تواند این باشد که از به همراه داشتن وسایل اضافه و غیر ضروری خودداری کنید.

قوانین مربوط به ایرلاین خود را بررسی کنید

بررسی قوانین مربوط به ایرلاین می تواند یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی باشد. برخی از ایرلاین ها یا کشورها اجازه به همراه داشتن برخی از داروها، مواد غذایی و در کل وسایلی که ممکن است مسافران به همراه داشته باشند را نمی دهند. در صورتی که مسافران از این نکته اطلاع نداشته باشند، ممکن است در طول سفر دچار مشکل شده یا این که حتی سفر خود را از دست بدهند. بنابراین حتما قبل از سفر قوانین را به طور کامل مطالعه کنید و از آن ها مطلع شوید.

مهم ترین نکات فرودگاهی

قبل از پرواز مراقب چیزهایی که می خورید باشید

دیگر نکته از نکات مهم فرودگاهی این است که قبل از پرواز مراقب غذاهایی که میل می کنید باشید. به خاطر داشته باشید که هنگام سفر هوایی قرار است جو متفاوتی نسبت به زمین را تجربه کنید. در صورتی که غذاهای چرب و سنگین خورده باشید، هنگام پرواز ممکن است حالت تهوع بگیرید و خیلی احساس خوبی نداشته باشید. همچنین نوشیدن مقدار زیادی از مایعات هم می تواند همین تاثیر را روی شما داشته باشد. بنابراین از خوردن غذاهای چرب و نوشیدن مقدار زیاد مایعات باید حتما پرهیز کنید.

به همراه داشتن وسایل فلزی ممنوع

یکی از مهم ترین نکات هنگام رد شدن از گیت فرودگاه این است که وسایل فلزی همراه نداشته باشید. رد شدن از گیت برای همه افراد حتی در صورتی که خلافی نکرده باشند هم ممکن است کمی استرس آور باشد. بنابراین برای این که این مرحله زودتر تمام شود و به مشکلی برخورد نکنید، تمامی جواهرات خود را در آورده و از پوشیدن لباس هایی که در آن ها از فلز استفاده شده است خودداری کنید. در صورتی که پلاتین در بدن خود دارید هم حتما به مسئول گیت خبر بدهید.

لباس مناسب فرودگاه به تن داشته باشید

شاید فکر کنید که قرار است تنها در صندلی راحت خود در هواپیما نشسته و به مقصد خود برسید. بنابراین به لباس و کفش راحت نیازی ندارید. اما باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. برای رسیدن به صندلی راحتی که در هواپیما رزرو کرده اید، باید مسافت زیادی را پیاده روی کرده و کارهای لازم را برای پرواز خود انجام بدهید. به همین دلیل هم یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی این است که لباس و کفش راحتی داشته باشید. در صورتی که لباس و کفش شما مناسب فرودگاه نباشد، سختی زیادی تا رسیدن به مقصد خواهید کشید.

نکات مهم در فرودگاه

از کمک خواستن نترسید

در انتها شاید مهم ترین نکته از نکات فرودگاهی این است که بدانید سفر هوایی و فرودگاه می تواند مراحل زیاد و سختی داشته باشد. اگر اولین بار است به فرودگاه می روید یا اگر با مشکل جدیدی مواجه شده اید، حتما از یکی از مسئولین فرودگاه کمک بخواهید. از صحبت کردن با مسئولین فرودگاه نترسید و خجالت هم نکشید. همه یک اولین باری داشته اند و کسی قرار نیست شما را قضاوت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *