پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

کاشت ۳۰ هزار اصله نهال در اردبیل

شهردار اردبیل از کاشت ۳۰ هزار اصله نهال در بخش های مختلف  اردبیل در سال آینده خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ محمود صفری ۱۵ اسفند به مناسبت روز درختکاری با حضور نماینده ولی فقیه در منطقه گردشگری شورابیل از غرس ۳۰ هزار اصله نهال را در مناطق مختلف استان اردبیل خبرداد و گفت:  ۱۵ هزار اصله آن در مرحله کاشت بوده و ۱۵ هزار اصله نیز در چند ماه آینده غرس خواهد شد.

 شهردار اردبیل گفت: در سال‌جاری شهرداری اردبیل برنامه‌ریزی کرده بود تا ۲۰ هزار اصله نهال را بکارد. با تلاش های انجام شده تاکنون بخشی از ابن هدف محقق شده است.

ویبا بیان اینکه در کنار کاشت نهال، یک میلیون و ۶۴ هزار درختچه زینتی و گلدانی در سطح شهر کاشته می شود، یادآور شد: این درخچه ها در فصل بهار و تابستان جلوه زیبایی به شهر خواهد بخشید.

صفری افزایش ظرفیت کاشت درختچه ها و گل های زینتی را در سال آینده  یادآور شد و  گفت: تلاش می کنیم میزان این درختان زینتی را به بیش از ۲ میلیون بوته برسانیم تا شاهد چهره زیبا از شهر باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر توسعه فضای سبز خاطر نشان کرد: توسعه فضای سبز از دیگر رویکردهای شهرداری اردبیل است که در این خصوص نیز هدف‌گذاری‌ها برای رسیدن به شرایط مطلوب برنامه ریزی شده است.
صفری با بیان اینکهسرانه فضای سبز به ازای هر شهروند اردبیلی ۷ متر مربع است، گفت: هدف گذاری کرده ایم در سال آینده سرانه فضای سبز را تا ۸ متر مربع ارتقا دهیم.

شهردار اردبیل از اجرای طرح‌های توسعه فضای سبز و پارک‌ها در شهر اردبیل خبر داد و افزود: پارک پیله‌سحران و ملایوسف از طرح‌های توسعه پارک و فضای سبز در شهر اردبیل است که در کنار پارک‌های محله‌ای، نسبت به توسعه آن اقدام خواهیم کرد.

به گفته شهردار اردبیل برای توسعه فضای سبز در شورابیل برنامه های خوبی داریم به طوری که سال آینده با مساعد شدن شرایط جوی عملیاتی شدن آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.

صفری تاکید امام جمعه اردبیل را بر جلوگیری از ساخت و ساز در اطراف شورابیل یادآور شد و افزود: به هیچ وجه شهرداری و شورای شهر اردبیل اجازه چنین کاری را به هیچ دستگاه اجرایی و نهاد دولتی نخواهیم داد هدف ما صیانت از منطقه گردشگری شورابیل  است.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *