پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

کاهش چشمگیر گردشگران غرق شده در مازندران

معاون سیاسی استاندار مازندران اعلام کرده:شمار گردشگران غرق‌ شده در دریا نسبت به سال های اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،روح الله سلگی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه نسبت به دو سال گذشته نسبت به دو سال گذشته در دریای استان کاهش یافته است، گفت: این در حالی که ساحل آزاد شده و و شمار گردشگران پس از دوران کرونا ۲۰ برابر شده است.

وی با بیان که میزان گردشگران از ۳ میلیون نفر در تابستان در سال ۱۴۰۰ به ۶۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ رسیده است، گفت: به رغم آزادسازی ساحل و افزایش نقاط حادثه خیز و افزایش شمار گردشگران شاهد کاهش شمار غریق در دریای استان بودیم.

وی با اظهار اینکه شاهد سونامی گردشگری در استان هستیم، گفت: امسال نیز میزان گردشگران وارده به استان ۷ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود تا پایان تابستان تعداد گردشگران به بیش از ۷۰ میلیون نفر شب اقامت برسد.

سلگی با بیان که میزان کاهش غریق نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد و نسبت به دو سال گذشته ۸۰ درصد بوده است، افزود: با محوریت هلال احمر و هیئت نجات غریق تمامی امکانات لجستیکی و نیروی انسانی پای کار آمده و اعتبار لازم نیز برای ناجیان غریق تأمین شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان که در سال گذشته بدهی دولت قبل را به ناجیان غریق پرداخت کردیم، گفت: جان آدم‌ها برای ما بسیار مهم است لذا تلاش زیادی برای کاهش غریق صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *