ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

کشف جسد مومیایی شده ۸ کودک در پرو

 جسد مومیایی ۸ کودک در گودالی ۱۰۰۰ ساله واقع در پرو به تازگی کشف شده است. بسیاری بر آن هستند که این کشف می تواند تاریخ باستان پرو را به کلی تغییر دهد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، جسد هشت کودک مومیایی شده در گودالی واقع در پرو با قدمت بیش از ۱۰۰۰ سال کشف شد.

شواهد حاکی از این است که این کودکان، قربانی آیین های سنتی شده‌اند که برای همراهی با یک نجیب زاده و یا شخص مهم کشته شده و پس از مومیایی شدن به همراه این شخص دفن شده‌اند.

این هشت کودک در میان ۲۰ جسدی بوده اند که در این منطقه کشف شده است.

معاینات پزشکی قانونی نشان می دهد که شکستگی استخوان های این کودکان نشان می دهد که آنها مورد خشونت شدید قرار گرفته و این اعمال خشونت بخشی از مراسم تشییع جنازه فرد قربانی بوده است.

گمان می رود مرد مومیایی شده که “چابلو” نام دارد، یک نجیب زاده یا شخصیت سیاسی بوده باشد که تخمین زده می شود هنگام مرگ حدود ۳۵ سال سن داشته و با طناب بسته شده و دستان و صورتش را پوشانده است.

بقایای اطراف این مومیایی، از جمله ۱۲ بزرگسال غیر مومیایی شده هستند که  احتمالاً فرزندان، همسران و نزدیکترین خدمتکاران این مرد بوده اند که برای همراهی با او در انتقال به دنیای مردگان قربانی شده‌اند.

گروهی از باستان شناسان معتقدند که این کشف می‌تواند موجب آن شود که هر آنچه درباره تاریخ فرهنگی جوامع باستانی پرو می‌دانند، بازنویسی کنند.

منبع خبر: نیوزویک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *