ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

کشف خانه ای به جا مانده از جنگ جهانی

خانه دور از دسترسی که از دوران جنگ جهانی اول در ایتالیا به جا مانده مقصد بسیاری از گردشگران و صخره نوردها شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، کوهنوردان ایتالیایی خانه متروکه‌ای را پیدا کرده اند که بالای کوه ها و صخره های غیر قابل دسترس بنا شده و مکان آن بالای مونت کریستالو است که در ارتفاع ۲۷۰۰ متری قرار دارد. گمان می رود که این خانه در سال ۱۹۱۵ توسط سربازان ایتالیایی و به عنوان پناهگاهی برای مخفی شدن ساخته شده است.

مونت کریستالو که در دولومیت های ایتالیا در بخشی از رشته کوه های آلپ قرار دارد، یک خط الراس طویل و تورفته با چهار قله بلندتر از ۳۰۰۰ متر است. امروزه این رشته کوه بخشی از «پارک طبیعی آمپتزو دولومیت‌ها» را تشکیل می دهد، اما در دوران جنگ جهانی اول میدان جنگ‌های شدید بین ایتالیا و اتریش-مجارستان بود. طرف‌های متخاصم توپخانه‌های سنگین خود را در این منطقه نصب کردند، تونل‌هایی را در زیر مواضع یکدیگر ساختند و قله‌های کوه‌ها را منفجر کردند تا بهمن‌ها را به راه بیندازند که منجر به کشته شدن هزاران نفر شد. ارتش ها همچنین پناهگاه های زیادی در این منطقه بنا و درون کوه را به همین منظور حفاری کردند.

دولومیت ها رشته کوهی عظیم در رشته کوه های آلپ ایتالیا در شمال شرقی ایتالیا هستند که در سراسر مناطق ترنتینو-آلتو آدیگه، ونتو و فریولی ونزیا جولیا کشیده شده اند. دولومیت های ایتالیایی که در سال ۲۰۰۹ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شدند، مساحتی بالغ بر ۱۴۱ هزار و ۹۰۳ هکتار را پوشش می دهند و بدون شک یکی از چشمگیرترین مقاصد کوهستانی در جهان هستند. بازدیدکننده مجذوب صخره‌های بی‌نظیر، دیوارهای عمودی، قله‌های صخره‌ای، فلات‌های کارست، دره‌های نمادین و مراتع کوهستانی این منطقه می‌شود که چشم‌انداز بی‌نظیری را به وجود می آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *