ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

کشف یک موجود عجیب در آب های هنگ کنگ

دانشمندان هنگ کنگی موفق شدند در آب های این جزیره یک موجود عجیب را کشف کنند.گفته میشود این موجود دارای ۲۴ چشم است و احتمال دارد یکی از گونه های سمی عروس دریایی باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،دانشمندان هنگام بررسی آب این تالاب متوجه این گونه جدید از عروس دریایی شدند. این گونه به خانواده عروس های دریایی جعبه ای تعلق دارد و بدن شفاف آن نیز کمتر از یک اینچ با سه شاخک است.

عروس دریایی جعبه ای گونه ای رده جعبه زیان است که در شاخه مرجانیان قرار دارد. این جانور کشنده به شکل ژلاتین و به اندازه توپ فوتبال است. همچنین می تواند تا ۶۰ شاخک و ۴.۵ کیلوگرم وزن داشته باشد. به گفته محققان با وجود نبودن آمار رسمی، حدود ۱۰۰ نفر در جهان با نیش گونه های مختلف عروس دریایی می‌میرند.

عروس دریایی تاره کشف شده ۲۴ چشم دارد که به ۴ گروه ۶ تایید تقسیم شده اند چه درون یک فرورفتگی حسی با نام روپالیوم قرار گرفته اند. این اولین کشف مربوط به عروس های دریایی جعبه ای در چین و چهارمین گونه آن محسوب میشود.

محققان حدود ۳ سال این حیوان دریایی را مورد بررسی قرار دادند. آنها متوجه شدند تعداد زیادی از آنها در آب شور استخرهای میگو در ذخیره های طبیعی آب در Mai Po دیده میشوند. دانشمندان پس از مشاهدات این عروس دریایی دی ان ای آنها را بررسی کرده و متوجه شدند آنها نوع جدیدی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *