چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳
توریسم سلامت

کشورهای برتر جهان در زمینه “گردشگری سلامت” را بشناسید

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ “گردشگری سلامت” از جمله شاخه ها و انواع صنعت گردشگری است که در سال های اخیر رشد و توسعه قابل توجهی نیز پیدا کرده و دولت ها و بخش خصوصی در کشورهای مختلف جهان، توجه ویژه ای را به آن معطوف کرده اند. دراین راستا، اگر برای مقاصد درمانی قصد سفر به کشوری دیگر را دارید، بهتر است برترین کشورهای دنیا در این حوزه را بشناسید.

۱. کانادا

مهمترین مقصد گردشگری سلامت جهان، بر اساس نظرسنجی سال ۲۰۲۰ انجمن گردشگری پزشکی جهانی (MTA) ، کانادا می باشد. این کشور به ویژه در حوزه های زیر از جذابیت بالایی برای افراد در راستای مقاصد درمانیشان برخوردار است:

● عمل جراحی

● آزمایش های تشخیصی و غربالگری

● مراقبت های سلامتی و تناسب اندام

● درمان اعتیاد به مواد و الکل

۲. سنگاپور

سنگاپور به خاطر کیفیت خدمات رتبه ی بالایی دارد. نظرات جهانی خدمات درمانی سنگاپور را به عنوان ششمین کشور مناسب ( آمریکا ۳۷ امین) گردشگری سلامت انتخاب کرده اند. همچنین سنگاپور خدمات ارزانتری را نسبت به آمریکا ( ۲۵ تا ۴۰٪ ارزانتر) ارائه می دهد. برای مثلا عمل بایپس قلب که در آمریکا ۱۲۳۰۰۰ تا ۱۵۱۰۰۰ دلار است در سنگاپور ۲۵۰۰۰ دلار می باشد. قیمت تعویض مفصل ران که در آمریکا ۴۰۰۰۰ دلار است در سال ۲۰۱۹ در سنگاپور ۱۳۰۰۰ دلار بوده است.

۳. ژاپن

ملت جزیره صلح جو یک سیستم درمانی بسیار توسعه یافته دارد، با بیمارستان های غیر انتفاعی که توسط پزشکان اداره می شود. طبق نظرات جهانی ژاپن دهمین کشور از نظر سیستم سلامت است. برخی از تخصص های شناخته شده ژاپن درمان سرطان و جراحی زیبایی می باشد. ژاپن همچنین هزینه کمتری نسبت به آمریکا، یا حتی برخی کشورهای اروپایی دارد. برای مثلا تویض مفصل ران در سال ۲۰۱۶ در ژاپن ۴۱۲۶ دلار و جراحی بای پس قلب بطور میانگین ۱۴۷۶۰ دلار هزینه داشته است.

۴. اسپانیا

اسپانیا دارای هزینه کلی زندگی پایینی است، به همین دلیل هزینه خدمات پزشکی این کشور نیز از آمریکا کمتر است. توریست های پزشکی از اسپانیا برای این موارد بازدید می کنند:

● جراحی های پیشرفته ارتوپدی

● جراحی زیبایی

● جراحی دندان و ارتودنسی

۵. انگلستان

بریتانیای کبیر که شامل انگلستان، اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز است، یک مقصد گردشگری جذاب برای گردشگران، خصوصا آنهایی که به دنبال درمان هستند، می باشد. بریتانیای کبیر برای درمان های زیبایی شناخته شده تر است. هزینه ها بعضی اوقات از ایالات متحده پایین تر است برای مثلا تعویض زانو که در آمریکا ۳۰۰۰۰ دلار هزینه دارد در بریتانیا ۲۰۰۰۰ دلار هزینه دارد.

tehrannews.ir

۶. دبی

دبی در ایالات متحده عربی واقع شده است. دبی به خاطر ساختمان های بسیار مدرن و پر زرق و برقش معروف است. ۳ نوع از خدماتی که بیشترین گردشگران سلامت در دبی را به خود اختصاص می دهد شامل دندانپزشکی، ارتوپدی، پکیج های غربالگری سلامتی و پوست می باشد.

۷. کاستاریکا

با یک پرواز کوتاه مدت (۲.۵ ساعته ) از میامی به کاستاریکا، که به عنوان یک مقصد گردشگری سلامت شناخته شده است، می توان رسید. کاستا ریکا رتبه بندی جهانی بسیار خوبی به ویژه در دندانپزشکی و جراحی زیبایی دارد. در کنار این موارد گردشگران برای جراحی های چشم، درمان سرطان و کاهش وزن نیز به کاستاریکا سفر می کنند. هزینه درمان در کاستاریکا ۴۵ تا ۶۵ درصد کمتر از ایالات متحده است. مثلا هزینه بای پس قلب در کاستاریکا ۲۷۰۰۰ دلارمی باشد در حالی که این عمل در ایالات متحده ۱۲۳۰۰۰ دلار است.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *