ج٫ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۴۰۳

گرانترین فرمول جهان در چه مکانی نگهداری می‌شود؟

کوکاکولا یکی از ثروتمندترین شرکت های جهان است که در سال ۱۸۸۶ میلادی به واسطه فرمول طلایی خود توانست به یکی از غول های تجاری جهان تبدیل شود و از رقبا پیشی بگیرد.

مدیران و رهبران این شرکت که راز موفقیت خود را در فرمول طلایی کشف شده می‌دانستند تصمیم گرفتند با صرف هزینه های بالا از این فرمول در یک فضای کاملا امنیتی مراقبت کنند.

در این مطلب با توریسم اینترنشنال همراه باشید تا شمارا با مکان نگهداری این فرمول ارزشمند آشنا کنیم.

فرمول سری کوکاکولا یکی از محرمانه‌ترین رازهای چند دهه اخیر دنیاست. رقبای زیادی سعی کردند طعم و مزه کوکاکولا را بازسازی کنند، اما موفق نشدند. در واقع، شرکت سازنده کوکاکولا توانسته فرمول سری خود را برای چندین دهه به صورت محرمانه حفظ کند. شایعه‌ای وجود دارد که می‌گوید تا به حال فقط و فقط دو نفر در تمام دنیا موفق شده‌اند فرمول سری کوکاکولا را ببینند. حفاظت از فرمول سری کوکاکولا به قدری اهمیت دارد که شرکت کوکاکولا یک گاوصندوق اختصاصی و بسیار پیشرفته برای خودش دارد و فرمول محرمانه‌اش را در آن نگه می‌دارد. اما این گاوصندوق کجاست…؟

"<yoastmark

محل نگهداری فرمول سری کوکاکولا

فرمول سری کوکاکولا در یک موزه در ایالت آتلانتا نگهداری می‌شود: موزه «جهان کوکاکولا» (World of Coca Cola) که در سال ۲۰۰۷ به صورت عمومی افتتاح شد. کوکاکولا مراکز زیادی در سراسر جهان دارد، اما فقط موزه آتلانتاست که تمام تاریخ این شرکت را نشان می‌دهد. در داخل این موزه یک گاوصندوق بزرگ و بسیار پیشرفته قرار دارد که از فرمول سری کوکاکولا در آن نگهداری می‌شود.

از سال ۱۹۲۵ میلادی، فرمول سری کوکاکولا توسط هلدینگ SunTrust Banks نگهداری و محافظت می‌شد. اما در سالگرد ۱۲۵ سالگی کوکاکولا، شرکت تصمیم گرفت این فرمول فوق محرمانه را در موزه خودش و در یک گاوصندوق بسیار پیشرفته به نمایش عمومی بگذارد.

فرمول سری کوکاکولا در داخل یک محفظه فلزی قرار دارد و در واقع، این محفظه فلزی در داخل گاوصندوق امنیتی شرکت نگه‌داری می‌شود. پس اگر تصورتان این است که با مراجعه به موزه کوکاکولا در آتلانتا می‌توانید فرمول اصلی را از نزدیکِ نزدیک ببینید، باید بگوییم که در اشتباه هستید.

چند حقیقت جالب درباره کوکاکولا

  • کوکاکولا در بیش از ۲۰۰ کشور جهان فروخته می‌شود. برندهای نوشیدنی زیادی در بازار وجود دارند که متعلق به کوکاکولا هستند و احتمالاً شما اصلاً خبر ندارید!
  • کلمه «Cola cola» بعد کلمه «OK» شناخته شده‌ترین کلمه دنیاست.
  • کوکاکولا ۴۲.۸ بازار نوشیدنی‌های گازدار ایالات متحده را در اختیار دارد. نزدیک‌ترین رقیب کوکاکولا، پپسی با سهم ۳۱.۱ درصدی است.
  • کمپانی کوکاکولا با ارزش بیش از ۳۵ میلیارد دلار هشتاد و چهارمین شرکت بزرگ دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *