چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

گردشگری همدان نیازمند استقبال سرمایه‌گذاران است

شهدار همدان ضمن اشاره به ظرفیت های غنی همدان در حوزه گردشگری و آثار باستانی گفت: گردشگری همدان دارای فرصت های سرمایه‌گذاری انبوه و جذابی است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سید مسعود حسینی جمعه شب در دیدار سفیر ازبکستان در ایران و هیات تجاری این کشور که به همدان سفر کرده اند، اظهار امیدواری کرد که این دیدارها همراه با نتایج عملی و مثبت باشد تا منافعش نصیب ۲ شهر همدان و بخارا شود.

وی با اشاره به قرابت تاریخی و فرهنگی شهرهای همدان و بخارا عنوان کرد: همدان دارای تاریخ و تمدنی غنی است که گویای وجود لایه های مختلفی از زندگی بوده است و وجود مقبره بوعلی سینا در همدان به عنوان فصل مشترک ۲ شهر فرصتی است که باید مغتنم شمرده شود.

شهردار همدان با اشاره به وجود عالمان، ادبا و اندیشمندان بزرگ در شهر همدان گفت: همدان از لحاظ تاریخی، علمی، دانشگاهی و فرهنگی بسیار غنی است که می توان روی این ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه گذار و گردشگر حساب کرد.

این مقام ارشد مدیریت شهری ضمن ارایه برخی پیشنهادها در خصوص ارتقای تعاملات ۲ شهر همدان و بخارا افزود: برگزاری نمایشگاه های اقتصادی، برگزاری تورهای گردشگری، خواهرخواندگی ها، تعاملات فرهنگی، سرمایه گذاری، برگزاری هفته همدان و بخارا و برگزاری مسابقات ورزشی می تواند در ارتقای مناسبات اقتصادی و فرهنگی همدان و بخارا موثر باشد.

حسینی با اشاره به حضور همدان در رویدادهای بین المللی تصریح کرد: این فرصت مغتنمی است که مسیر را برای معرفی همدان به جهانیان و کشورهایی که قرابت تاریخی و فرهنگی زیادی با کشورمان دارند هموار می‌کند.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست با اشاره به زیبایی های شهر همدان گفت: همدان یکی از زیباترین شهرهاست که دارای تاریخ غنی و ارزشمندی است و باید همکاری بین شهرهای همدان و بخارا افزایش یابد.

فریدالدین نصریف با اشاره به فرصت‌های خوب شهرهای همدان و بخارا افزود: امیدواریم بتوانیم در حوزه گردشگری، مباحث اقتصادی، فرهنگی و تاریخی ارتباطات گسترده‌ای داشته باشیم و با توجه به اشتراکات فرهنگی و اقتصادی اتفاقات خوبی بین این ۲ شهر خواهد افتاد.

وی با تاکید بر تمایل شرکت‌ها و کارخانجات ازبکستان برای سرمایه گذاری در ایران اظهار داشت: با سفر رییس جمهور ایران به ازبکستان تفاهم‌نامه های خوبی برای افزایش تبادلات اقتصادی و فرهنگی امضا شد که بر تقویت ارتباط بین ۲ کشور کمک زیادی خواهد کرد.

سفیر ازبکستان در ایران با مهم خواندن رونق گردشگری افزود: میراث فرهنگی غنی همدان و بخارا منبع خوبی برای جذب گردشگر است و با انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه‌ های فرهنگی و گردشگری گام‌های موثری در حوزه تعاملات ۲ شهر برداشته می شود.

در این جلسه رییس شورای اسلامی شهر همدان با پراهمیت خواندن جایگاه شهرهای همدان و بخارا عنوان کرد: این ۲ شهر خاستگاه تمدن بشری بودند که در طول تاریخ بر رشد و تحول سایر تمدن ها تاثیر گذار بودند.

محمود مسگریان با اشاره به زمینه های مشترک شهرهای همدان و بخارا افزود: زمینه های مشترک این دو شهر در حوزه های فرهنگی و دینی به قدری قوی است که پیوند مستحکمی بین شهرهای همدان و بخارا ایجاد کرده است.

وی افزود: باید از این اشتراکات در راستای رشد فرهنگی و اقتصادی بهره بگیریم و تحقق این هدف منوط به خواست و اراده مسوولان ۲ طرف است که باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر بهره‌گیری از فرصت‌های تاریخی و فرهنگی ۲ شهر همدان و بخارا تصریح کرد: امیدواریم با رشد سرمایه گذاری و ارتقای تعاملات در آینده ای نزدیک شاهد رشد و شکوفایی این شهرها باشیم

در این جلسه که با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر همدان، معاون اقتصادی استاندار و برخی مدیران شهرداری با سفیر و هیئت ازبکستانی برگزار شد، ۲ طرف در خصوص موضوعات مورد علاقه از جمله مسائل فرهنگی، تاریخی و گردشگری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *