پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

گردشگری ورزشی قشم در آستانه ورود به عرصه های جهانی

ظرفیت های ورزشی جزیره قشم برای گردشگران علاقه مند به حوزه ورزش های هوایی و دریایی و با هدف باز شدن درهای جزیره به روی ورزشکاران در عرصه بین المللی توسعه می یابد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از رایزنی و گفتگو با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال کشور در مورد توسعه گردشگری ورزشی جزیره برای ورود به عرصه بین‌الملل خبر داد.

مهدی زارعی در نشست با دکتر علی‌اصغر شال‌بافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور با پرداختن به موضوع جام جهانی فوتبال در کشور قطر و نمایشگاه اکسپوی دبی، از ظرفیت‌های جزیره قشم در حوزه گردشگری برای جذب علاقه‌مندان به ورزش‌های هوایی و دریایی سخن گفت.
وی همچنین با پرداختن به مشکلات زیرساختی گردشگری جزایر خلیج‌فارس، به‌ویژه قشم، هرمز، هنگام و لارک عنوان داشت: امید است در بازدید قریب‌الوقوع شما به جزیره قشم، نکات مطرح شده در این نشست مورد بررسی قرارگرفته و راهکار مناسبی به صورت مشترک اتخاذ شود.

زارعی همچنین در دیدار جداگانه‌ای با احسان اصولی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته فوتسال کشور از آمادگی جزیره برای پوشش بخشی از خدمات به شرکت‌کنندگان در جام جهانی فوتبال قطر خبر داد و گفت: قشم آماده حضور کارشناسان جهت بررسی‌های میدانی و حضوری ظرفیت‌های قشم برای این اقدام است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران افزود: سازمان منطقه آزاد قشم از ماه‌ها پیش با ایده پردازی در این حوزه، برای میزبانی از علاقه‌مندان به حضور در این رویداد جهانی، اعلام آمادگی کرده است.

در ادامه، احسان اصولی، سرپرست کمیته فوتسال کشور نیز از آمادگی فدراسیون جهت برگزاری مسابقات فوتسال در سطوح مختلف در جزیره قشم خبر داد.

گفتنی است، این نشست در راستای پیگیری مصوبات تفاهم‌نامه مذکور برگزار شد و جلسات مستمری جهت رسیدن به نتیجه مطلوب تشکیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *