پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳
مترو قطر

گردش فوتبالی در دوحه با مترو

مترو در شهر دوحه قطر انتخاب مناسبی برای گردشگران جام جهانی  می باشد که برای حمل و نقل می توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، قطر با مساحت ۱۱.۶۳۶ کیلومتر مربع (۴.۴۹۳ مایل مربع) کشور کوچکی است. پیمودن شرق به غرب این کشور حدود یک ساعت و شمال تا جنوب آن حدود ۲ ساعت زمان می‌برد.

بیش از ۸۰ درصد از مردم این کشور در شهر دوحه و اطراف آن در کناره‌های سواحل شرقی این کشور زندگی می‌کنند. شهروندان دوحه می‌توانند از چند گزینه حمل و نقل در این شهر برای رفتن از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده کنند. از جمله وسایل حمل و نقل در دوحه می‌توان به مترو، ترام (تراموا) و شبکه اتوبوس و خودروهای اجاره‌ای اشاره کرد. همچنین سیستم‌های تاکسی اینترنتی «اوبر» Uber و «کریم» Careem نیز در قطر فعال هستند و با استفاده از این سیستم‌ها مسافران قادر خواهند بود، از طریق تلفن‌های همراه هوشمند با رانندگان تاکسی در دوحه ارتباط برقرار کنند.

گردش فوتبالی در دوحه با مترو | با کارت‌های دیجیتال Hayya رایگان تردد کنید | ایستگاه‌های مترو قطر را روی این نقشه ببینید

برای بزرگنمایی بیشتر روی تصویر کلیک کنید

یکی از سیستم‌های مهم حمل و نقل در دوحه قطر مترو است، از این نظر که به احتمال زیاد در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی در ۸ استادیوم شهر دوحه، مسافران بسیاری به این شهر سفر خواهند کرد، متروی قطر می‌تواند در بازه زمانی برگزاری مسابقات جام جهانی نقش مهمی در کاهش ازدحام و بار ترافیکی در سطح زمین ایفا کند. قطار زیرزمینی پایتخت قطر از سال ۲۰۱۹ عملیاتی شده است.

متروی دوحه دارای ۳ خط به طول تقریبی ۷۶ کیلومتر است. لوکوموتیوهای متروی قطر قادرند با حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند که از این نظر یکی از لوکوموتیوهای سریع بدون راننده در سراسر دنیا محسوب می‌شوند.

گردش فوتبالی در دوحه با مترو | با کارت‌های دیجیتال Hayya رایگان تردد کنید | ایستگاه‌های مترو قطر را روی این نقشه ببینید

خبر خوش دیگر برای طرفداران فوتبالی که به دوحه سفر می‌کند این است که آن‌ها خواهند توانست با استفاده از کارت‌های دیچیتال Hayya از تاریخ ۱۱ نوامبر تا ۲۳ دسامبر به طور رایگان از سیستم حمل و نقل عمومی شهر دوحه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری نمایشگاه محصولات ایرانی همزمان با جام جهانی قطر در دهکده کتارا

صفر مطلق سهم ایران از جام‌جهانی قطر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *