س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

اختلاف ساعت ایران و ترکیه چقدر است؟

 این اختلاف ساعت در بیشترین حالت ممکن ۲ ساعت و نیم، سپس ۱ ساعت و نیم و در کمترین حالت، نیم ساعت است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،اختلاف ساعت ایران و ترکیه و اطلاع از آن با توجه به اینکه کشور ترکیه و شهرهای فوق العاده آن هدف بسیاری از افراد برای سفر یا مهاجرت است، بسیار با اهمیت می باشد. مسلماً همانطور که می دانید، کشور ترکیه به عنوان یکی از برترین کشورها از بعد گردشگری و تفریحی است و در طول سال، مسافران و گردشگران زیادی از آن بازدید کرده و مهاجران بسیاری زندگی جدید خود را در آن آغاز می کنند.

تعداد زیادی از مهاجران از طریق خرید ملک در استانبول و یا سایر شهرهای ترکیه، اقامت و پاسپورت این کشور را دریافت می کنند. تسهیلاتی که دولت ترکیه برای خریداران خارجی ایجاد کرده، باعث شده تا از سراسر جهان سرمایه گذاران زیادی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش املاک این کشور باشند.

اگر شما هم از طریق روش خرید ملک در ترکیه، قصد دریافت اقامت این کشور را دارید، باید اختلاف ساعت ایران و استانبول را بدانید. در این مواقع همیشه سؤالاتی تحت عنوان الان ترکیه شبه یا روز؟ ساعت ترکیه الان چنده؟ و… برای افراد پیش می‌آید که در ادامه پاسخ تمام این پرسش‌ها را می‌دهیم.

اختلاف ساعت ایران با ترکیه چقدر است

حال به این سؤال می رسیم که اختلاف ساعت ایران با ترکیه چقدر است؟ این اختلاف ساعت در بیشترین حالت ممکن ۲ ساعت و نیم، سپس ۱ ساعت و نیم و در کمترین حالت، نیم ساعت است. حال چگونه این اختلاف ساعت بین ایران و ترکیه ایجاد شده و چرا ۳ شکل مختلف دارد؟

اختلاف ساعت تهران و استانبول، به عنوان پایتخت های ایران و ترکیه، به طور معمول و در بیشتر اوقات سال، ۱ ساعت و نیم است. اما در ابتدای فرودین ماه که ساعت ایرانیان ۱ ساعت به جلو می رود، اختلاف ساعت ایران و ترکیه به ۲ ساعت و نیم می رسد. اما این تفاوت در ۸ فروردین (۲۸ مارس) تغییر می کند و ساعت ترکیه هم ۱ ساعت به جلو کشیده می شود. در این حالت مجدد تفاوت زمان به ۱ ساعت و نیم می رسد.

اختلاف ساعت ایران و ترکیه در این حالت تا ۱ مهر (۲۳ سپتامبر) ادامه دارد. در این تاریخ، ساعت ایران ۱ ساعت عقب کشیده می شود و تفاوت زمانی بین این دو کشور به نیم ساعت می رسد. این اختلاف نیم ساعته، ۳۲ روز پابرجاست، تا جایی که در تاریخ ۳ آبان (۲۵ اکتبر) ساعت ترکیه نیز ۱ ساعت عقب کشیده می شود.

اختلاف ساعت ایران و استانبول

اختلاف ساعت ایران و استانبول

لیست زیر مواردی که بالاتر به آن اشاره کردیم را به طور خلاصه نشان می‌دهد:

  • ۱ فروردین (۲۰ مارس) الی ۸ فروردین (۲۸ مارس) اختلاف ساعت، دو ساعت و نیم
  • ۱ مهر (۲۲ سپتامبر) الی ۳ آبان (۲۵ اکتبر) اختلاف ساعت، نیم ساعت
  • مابقی سال هم اختلاف ساعت، یک ساعت و نیم

حال که با اختلاف ساعت ایران و ترکیه آشنا شدید به راحتی می توانید به قرارهای کاری خود، رزرو هتل و دیگر برنامه هایتان بپردازید. سؤالی که معمولا برای بسیاری از مردم به وجود آمده، این است که ساعت ترکیه الان چنده؟ و ما امروز در این مقاله سعی کردیم تا پاسخی شفاف و روشن برای آن به شما ارائه دهیم. به دلیل ایجاد تغییرات در ساعات دو کشور، بعضا افراد زیادی به مشکلات بسیاری بر می خورند. پس از مطالعه این مقاله، شما به هیچ عنوان در زمان‌بندی کارهایتان، به چالش بر نخواهید خورد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات تهیه سیم کارت در ترکیه

معرفی هتل های ارزان قیمت در وان ترکیه

با قوانین رانندگی در ترکیه آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *