پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

۱۹۰۰ پرواز خطوط هوایی جهان در شب کریسمس لغو شد

سرعت بالای انتشار امیکرون در آستانه سال میلادی جدید بسیاری از آژانس های هواپیمایی را متضرر کرد. بر این اساس بیش از ۱۹۰۰ خطور پرواز در سراسر جهان به منظور مقابله با انتشار بیشتر سویه جدید کرونا به کلی لغو شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال و به نقل از نیویورک تایمز، چند شرکت هواپیمایی آمریکا (دلتا، جت بلو و آلگیانت و یونایتد) بیش از ده ها پرواز شب کریسمس را به خاطر افزایش موارد ابتلا به کرونا و کمبود کارکنان پرواز لغو کردند. شرکت یونایتد در بیانیه ای عنوان کرده که کمبود کارکنان این دو شرکت و تاثیر افزایش موارد ابتلا به سویه جدید کرونا موجب شده تا این شرکت بیش از ۱۹۹ پرواز خطوط اصلی خود را که حدود ۷ درصد از برنامه های پرواز این شرکت را در برمی گیرد در روز جمعه و شنبه کنسل کند.

 

مدیران خطوط هوایی ایالات متحده در این هفته از مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری خواسته‌اند تا دستورالعمل‌های قرنطینه را برای افراد کاملاً واکسینه شده که آزمایش کووید آنها منفی بوده است در ۱۰ روز آینده کاهش دهند و دلیل آن کمبود کارکنان این شرکت ها و اختلال در پروازها است. به طور کلی تا ساعات اولیه صبح روز جمعه ۱۹۰۰ مورد پرواز به خاطر کرونا لغو شده است.

 

مقامات شرکت هواپیمایی استرالیا هم عنوان کردند، بیش از ۵۰۰ مورد Omicron را در میان کارکنان پرواز خود ثبت کرده ‌اند و طبق الزامات دولت، آنها ملزم به رعایت محدودیت های کرونایی به مدت هفت روز هستند.

 

بر این اساس، به گفته سخنگوی فرودگاه اسپانیا، از مجموع ۵۰۰ پرواز، ۸۰ پرواز روز جمعه از سیدنی، پرجمعیت ترین شهر این کشور، به داخل و خارج کنسل شده اند. در فرودگاه ملبورن هم بیش از ۷۰ پرواز از ۷۰۰ پرواز لغو یا کنسل شده‌اند و این میزان در فرودگاه بریزبن، تعداد ۴۵ پرواز عنوان شده است.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *