ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

افزایش گردشگران سلامت در خراسان رضوی

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از رشد ۵۰ درصدی گردشگران سلامت در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، داوود خوش شکن،  اظهارداشت:در نیمه نخست امسال ۲۳ هزار گردشگر سلامت از خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره مند شدند که این آمار در مقایسه با سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

وی افزود: ارائه خدمات بدون واسطه به گردشگران سلامت و قرار دادن پیوست فرهنگی برای این صنعت و ارائه خدمات درمانی همراه با تکریم توریسم سلامت از مهمترین اقدامات حوزه گردشگری سلامت است .

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حضور اعضای هیئت علمی توانمند و بیمارستان های دارای مجوز IPD  و تعرفه مناسب  ارائه این خدمات از جمله نقاط قوتی است که گردشگران سلامت را برای مراجعه به شهر مشهد مشتاق می‌کند.

خوش شکن با اشاره به اینکه بیشتر توریسم سلامت از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، کویت، بحرین و تاجیکستان به دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده اند، تصریح کرد: از مجموع تعداد مراجعین ۶۶ درصد خانم و ۳۳ درصد آقا بودند که بیشتر به دلیل دریافت خدمات درمانی در حوزه چشم، قلب، زنان و زایمان، ارتوپدی، زیبایی به مراکز درمانی دارای مجوز ipd تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد دستاوردهای خوبی در زمینه ارائه خدمت به گردشگران سلامت به دست آورده که از آن جمله می توان به ارائه خدمت درمانی بدون واسطه(لیدر) به بیمار اشاره کرد به نحوی که از ۲۳ هزار بیمار مراجعه کننده ، ۲۰ هزار نفر مستقیم برای دریافت خدمات درمان اقدام کرده اند.

خوش شکن با بیان اینکه ارتقا کیفیت خدمات ارائه شده و تکریم ارباب رجوع از دیگر موضوعاتی است که موجب کسب رضایت گردشگران سلامت را فراهم کرده است زیرا ما معتقدیم که که هر گردشگر سلامت می تواند به عنوان یک مبلغ برای سایرین عمل کند، گفت: امیدواریم  با ادامه این روند تا انتهای سال بتوانیم میزبان ۶۰ هزار گردشگر سلامت باشیم.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ کلینیک تخصصی مجوز IPD دریافت کرده اند و نزدیک به ۳۰ کلینیک نیز در صف انتظار برای دریافت این مجوز هستند، گفت: کلینیک های تخصصی و مطب های مورد تایید نظام پزشکی می توانند مجوز جذب گردشگر سلامت دریافت کنند و این موضوع یکی دیگر از پتانسیل های حوزه گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

بیشتر بخوانید:

کاهش ۹۰ درصدی گردشگران سلامت در پی اتفاقات اخیر

ضعف های گردشگری سلامت در استان قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *