پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

آسیب جدی ارگ راین کرمان بر اثر سیل زدگی

برآوردها حاکی از این است که بیشترین خسارات وارده ناشی از سیل اخیر کرمان مربوط به ارگ تاریخی راین در این استان می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به خسارت برخی از بناهای تاریخی در اثر بارش‌های اخیر گفت: خسارت وارد شده به بناهای تاریخی تاکنون بیشتر مربوط به ارگ تاریخی راین و بعضی از بناهای تاریخی شهر کرمان و شهرستان بافت بوده است.

 مجتبی شفیعی با اشاره به کمبود اعتبار برای بازسازی و مرمت آثار تاریخی این استان، اظهار کرد: لازم است مسئولان برای استان کرمان که دارای جاذبه‌های تاریخی و آثار جهانی و ملی زیادی است در مواقع بحران اعتبار ویژه‌ای در نظر بگیرند تا کار مرمت و بازسازی موارد آسیب‌دیده به‌سرعت انجام شود و شامل مرور زمان و آسیب بیشتر نشود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به گستردگی سیلاب در جنوب استان کرمان، گفت: در جنوب استان محوطه‌های تاریخی و باستانی وجود دارد که تعدادی از آن‌ها دچار آب‌گرفتگی شده‌اند و با فرونشست آب و سیلاب میزان خسارت مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: خسارت وارده به اماکن تاریخی با اماکن عادی متفاوت است؛ زیرا اگر این بناها تخریب شوند یا آسیب ببینند، جز زیان مالی، بخشی از تاریخ و میراث‌فرهنگی کشور و استان از بین می‌رود که گاهی قابل جبران نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *