ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

استقبال باورنکردنی مردم از موزه های کشور در سال ۱۴۰۲

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی از استقبال بی نظیر مردم از موزه های کشور خبر داد و گفت: امسال حدود ۲۲ میلیون نفر از موزه های کشور بازدید کردند.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، علی طلوعی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی گفت: یکی از علت‌های افزایش درآمدهای وزارت میراث‌فرهنگی افزایش درآمدهای موزه‌ها است. خوشبختانه از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه بیش از ۲۲ میلیون نفر از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی بازدید کردند و این در حالی است که تعداد بازدیدکنندگان در کل سال قبل ۲۱ میلیون نفر بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: برای مرمت اضطراری بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی ۷ همت نیاز داریم اما کل اعتبار ما ۴۳۲ میلیارد تومان است. همچنین برای تجهیز و تکمیل موزه‌ها نیز ۶ همت نیاز داریم اما کل اعتبارات ما در این باره ۴۰۹ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: کاملاً مشخص است که با این بودجه‌ها و با سازوکار دولتی نمی‌توان در حوزه میراث‌فرهنگی کاری انجام داد اما باید توجه داشت که اگرچه ۲ دهم درصد کل بودجه کشور به وزارت میراث‌فرهنگی اختصاص دارد اما سهم ما در تولید ناخالص کشور ۵ درصد و همچنین سهم ما در اشتغال کشور ۸.۳، در صادرات ۱۰ درصد و سهم ما در رشد اقتصادی کشور ۲۹ درصد است.

طلوعی گفت: ما نزدیک ۶ میلیون شیء تاریخی داریم اما تنها ۱۵۰ جایگاه شغلی امین‌اموال داریم که البته این در حالی است که امین‌اموال‌های ما مسوولیت‌های دیگری نیز دارند. ما برای نگهداری اشیای تاریخی حداقل ۶۰۰ امین اموال دیگر نیاز داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *