ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

آغاز به کارِ ۱۲ فروشگاه مجازی صنایع دستی در استان گلستان

معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خبر از راه اندازی ۱۲ فروشگاه صنایع دستی در این استان داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ مریم حاجی‌ابراهیمی گفت: ۱۲ بازارچه مجازی صنایع دستی در گلستان راه اندازی شده و ۶۷ هنرمند در این فضا مشغول به فعالیت هستند.

معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: همچنین با توجه به تعداد بالای هنرمندان و پراکندگی آن ها در استان، ایجاد محل‌های متمرکز و دائم فروش مانند بازارچه‌های صنایع دستی در همه شهرهای گلستان ضروری است.

حاجی‌ابراهیمی ادامه داد: در سال‌های اخیر دو بازارچه‌ دائمی صنایع دستی در علی‌آبادکتول، یک بازارچه در گنبدکاووس، یک بازارچه در کلاله و یک بازارچه در آق‌ قلا فعال شده و ۶ بازارچه در آق‌قلا، کردکوی، گرگان، گالیکش، مراوه‌تپه و مینودشت در دست ساخت است.

وی گفت: فرش دستباف، نمد، زیورآلات و سوزن دوزی ترکمن، جاجیم بافی روستای زیارت گرگان، ابریشم بافی قزلباش‌های رامیان و مینودشت، سوزن دوزی شاهکوه و قوم بلوچ و دوخت‌های سنتی پوشاک از جمله صنایع دستی اقوام ساکن در گلستان است که با هنرمندی زنان و دختران و مردان این استان، هر کدام نام و آوازه خود را در بین خریداران داخلی و خارجی دارد.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *