ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

گفتگوی توریسم اینترنشنال با مدیر عامل شرکت پیام آوران پارسیان

مجید اسماعیلی مدیر عامل شرکت پیام آوران پارسیان در جریان برگزاری هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران از مشکلات مربوط به کسب و کارهای حوزه گردشگری گفت.

به گزارش توریسم اینترنشنال، اسماعیلی توضیح فعالیت‌های شرکت پیام‌آوران پارسیان عنوان کرد: در حوزه گردشگری و آژانس‌های هواپیمایی، مهم ترین مبحث «تعامل آژانس‌های گردشگری با هم و جذب مشتری» است. شرکت ما هم به عنوان ارائه کننده خدمات در حوزه فناوری اطلاعات به صورت تخصصی با مجموعه های گردشگری کار می‌کند و برای آنها برنامه های مورد نیازشان را طراحی و خدمات دیجیتال مارکتینگ را انجام می‌دهد.

منصوری هدف از شرکت در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران را تلاش برای ارتباط بیشتر با جامعه هدف در حوزه فعالیت‌های شرکت عنوان کرده و گفت: ما در نمایشگاه گردشگری شرکت می کنیم تا بتوانیم با آژانس ها بیشتر آشنا شویم و به صورت بهتری خدماتمان را به آنها ارائه دهیم.

وی یکی از چالش های اصلی حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران را مربوط به هزینه‌های راه اندازی غرفه در این نمایشگاه دانسته و عنوان کرد: جدا از هزینه های بسیار بالا برای حضور در نمایشگاه هیچ گونه تسهیلاتی هم برای غرفه داران و شرکت ها در این نمایشگاه در نظر گرفته نشد.

اسماعیلی مشکل دیگر هفدهمین دوره نمایشگاه گردشگری را مربوط به زمان برگزاری آن دانسته و گفت: آژانس های گردشگری  به هیچ عنوان دوست ندارند، بهمن ماه زمان برگزاری نمایشگاه باشد. چرا که این ماه برای این گروه فصل شلوغ کاری‌شان است و حضورشان در نمایشگاه برای آنها هزینه زیادی به دنبال دارد. جدا از مشکلات مربوط به ماه برگزاری نمایشگاه، روزهای برگزاری هم مشکلات خاص خود را دارد. آغاز به کار نمایشگاه در وسط هفته بوده و عدم تلاقی آن با تعطیلات آخر هفته به میزان زیادی از تعداد شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه کاسته است.

مدیر عامل شرکت پیام آوران پارسیان در توضیح مزایای خدمات شرکت پیام آوران پارسیان هم گفت: سعی کرده ایم که بازار هدفمان را جامعه گردشگری و آژانس های هواپیمایی انتخاب کنیم. برای همین در مبحث پلتفرم سایت بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنیم. در حوزه دیجیتال مارکتینگ هم وضعیت به همین ترتیب بوده است. ما نزدیک به ۱۰ سال است به صورت تخصصی روی آژانس های هواپیمایی کار می کنیم و این باعث شناخت بهتر ما از بازار هدف شده است.

منصوری همچنین عنوان کرد: تمام سعی خود را کرده ایم تا خدمات آژانس های هواپیمایی را از مدل سنتی به سمت یک مدل مدرن و به صورت آنلاین پیش ببریم. در این راستا، فروش تورها را آنلاین کرده ایم. سعی کرده‌ایم بحث صرفه جویی در منابع انسانی را هم در اولویت قرار دهیم. از این طریق توانسته ایم امکان فروش آنلاین خدمات این شرکت ها را بیشتر کنیم و هدفمان این بوده تا فعالیت های آنها را به سمت دیجیتالی شدن پیش ببریم.

وی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به مشکلات کسب و کارهای حوزه گردشگری عنوان کرد: تسهیلات خیلی کمی برای آژانس‌ها در نظر گرفته می شود و حتی اگر تسهیلاتی هم در نظر گرفته شود، تنها به یک یا دو مجموعه گردشگری که وابستگی دولتی دارند، اختصاص داده می‌شود. به این ترتیب، آژانس های خصوصی و شرکت های خصوصی مانند ما از هیچ گونه تسهیلاتی در زمینه فعالیت هایشان برخوردار نمی شوند.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *