ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

آغاز پروژه شهر گردشگری در «اور»عراق

پروژه ساخت شهر گردشگری اور در غرب استان ذی قار عراق آغاز شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیریت آثار باستانی و میراث فرهنگی استان ذی‌قار از کلنگ‌زنی پروژه ساخت شهر گردشگری اور در نزدیکی شهر باستانی اور در غرب استان ذی‌قار خبر داد.

مدیریت آثار باستانی و میراث فرهنگی استان ذی‌قار از کلنگ‌زنی پروژه ساخت شهر گردشگری اور در نزدیکی شهر باستانی اور در غرب استان ذی‌قار خبر داد.

به گزارش «العربی الجدید»، «عامر عبدالرزاق»، مدیر بخش آثار باستانی و میراث فرهنگی استان ذی‌قار، گفت که این پروژه در زمینی به وسعت ۲۰۰ هکتار ساخته می‌شود و نخستین پروژه از این نوع در بخش گردشگری است.

او گفت که مبالغی از صندوق بازسازی استان ذی‌قار برای ایجاد زیرساخت‌های کامل طی قراردادهایی با شرکت‌های معتبر اختصاص داده شده و افزود که این استان شاهد سفر هزاران گردشگر داخلی و خارجی خواهد بود که موجب توسعه بخش گردشگری و افزایش اشتغال در استان خواهد شد.

«احمد الخفاجی»، استاندار ذی‌قار، نیز در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه گفت که استان ذی‌قار در آستانه عصر تازه‌ای از تاریخ کهن خود است که از ۴ هزار سال پیش از میلادی آغاز می‌شود.

او گفت که با تکمیل این پروژه گردشگری که ۱۹ میلیارد دینار (۱۳ میلیون دلار) برای آن از دبیرخانه هیئت دولت اختصاص یافته، استان ذی‌قار مرکز توجه گردشگری در جهان خواهد بود.

الخفاجی تأکید کرد که این پروژه شامل ساخت مرکز گفت‌وگوی ادیان و مبادلات فرهنگی، مسجد، کلیسا، هتل های ۵ ستاره و سوئیت‌های گردشگری و البته زیرساخت‌های لازم شامل شبکه آب و فاضلاب خواهد بود که همه توسط شرکت‌های معتبر اجرا می‌شود.

وی همچنین خبر داد که قرار است برنامه‌های متنوع فرهنگی برای حمایت از این طرح برگزار شود.

منطقه تاریخی اور که یکی از کهن‌ترین زیگورات‌های جهان را دارد و زادگاه حضرت ابراهیم دانسته می‌شود، پس از سفر پاپ فرانسیس به این منطقه بار دیگر مورد اهتمام قرار گرفت.

اور پایتخت سومریان در ۲۱۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بوده و در سال ۲۰۱۷ در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

این منطقه در ماه های اخیر شاهد سفر گردشگران خارجی از جمله اروپایی بوده است.

در ماه گذشته، وزارت فرهنگ و گردشگری و میراث عراق اعلام کرد که در حال مذاکره با چند شرکت گردشگری برای راه‌اندازی تورهای گردشگری از ۴ کشور به مقصد عراق است.

«ظافر مهدی»، رئیس سازمان گردشگری و میراث عراق، گفت که با کاهش شیوع کرونا، و با تسهیلاتی که عراق برای ورود گردشگران انجام داده شاهد رونق نسبی گردشگری مذهبی به مقصد عراق بوده‌ایم.

او گفت که این سازمان اخیرا تورهای گردشگری برای منطقه باستانی اور و بابل و بخش تاریخی بغداد ایجاد کرده و برای گردشگران روادید صادر می‌کند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *