ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

فروش چندصد هزار یورویی یک منوی ضیافت دولتی در چین

بیش از ۲۰۰ هزار یورو برای فروش یک منوی غذایی رستورانی در چین و ۴۲ هزار یورو برای امضای استیو جابز پای یک چک در حراجی در بوستون آمریکا صرف شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، منوی رسمی یک ضیافت دولتی که در روز ۱۹ اکتبر سال ۱۹۵۶ در پکن برگزار شده به قیمت ۲۵۵ هزار و ۵۰۰ یورو در یک حراجی در بوستون ایالات متحده فروخته شد.

این ضیافت یادبود به مناسبت اولین سفر دولتی حسین شهید سهروردی نخست وزیر وقت پاکستان به چین برگزار شده است.

در این منو امضای مائو تسه تونگ رهبر پیشین چین و همچنین چندین دولتمرد بانفوذ وقت چین مانند چوئن لای، هوانگ یانپی، ژو دی که همگی از مقام‌های ارشد حزب کمونیست چین بوده‌اند دیده می‌شود.

در این ضیافت غذاهایی از هر دو کشور شامل مواردی چون جوجه سرخ شده مزه‌دار شده، باله کوسه با سس قهوه‌ای، اردک کبابی و مواردی از این دست ارائه شده بوده است.

بابی لیوینگستون معاون اجرایی حراجی RR بوستون در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «داشتن منوی امضا شده توسط مائو تسه و چوئن لای به معنای نگه داشتن بخشی از گذشته است. قطعه‌ای که داستان تعامل دیپلماتیک، تبادل فرهنگی و برقراری دوستی‌هایی را که در طول دهه‌ها دوام آورده را بیان می‌کند.»

در این حراجی همچنین موارد دیگری چون یک دستگاه رمزنگاری کاملا عملیاتی در دوران جنگ جهانی دوم به قیمت ۲۰۶ هزار و ۲۳۵ یورو فروخته شد.

یک چک امضا شده توسط استیو جابز نیز به قیمت ۴۲ هزار یورو به فروش رسید. سند امضا شده توسط توماس ادیسون از دیگر موارد ارائه شده در این حراجی بود که یک خریدار حاضر شد برای داشتن آن مبلغ ۲۰ هزار و ۵۰۰ یورو پرداخت کند.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *