پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

آمادگی اردبیل برای مرمت بناهای تاریخی قره باغ

تخریب برخی از آثار تاریخی قره باغ موجب شده است تا استان اردبیل برای حفظ این آثار و مرمت و بازسازی آنها ابراز آمادگی نماید. پیشتر گفته شده بود که بازسازی قره باغ می تواند تاثیرات کلانی بر اقتصاد ایران و به خصوص استان اردبیل داشته باشد.

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل از آمادگی برای مرمت و احیای بناهای تاریخی قره ‌باغ در کشور جمهوری آذربایجان خبر داد.

نادر فلاحی در اینباره گفت: در سال‌های قبل از کرونا با توجه به ظرفیت‌های استان شاهد حضور گردشگران کشور جمهوری آذربایجان در اردبیل به ویژه برای دریافت خدمات پزشکی درمانی بودیم که تلاش و جدیت بر این است تا شاهد تداوم این امر در استان باشیم.

وی با اشاره به درخواست‌های زیاد مردم کشور دوست و همسایه آذربایجان برای حضور در اردبیل برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی درمانی و سلامت افزود: با توجه به این درخواست‌ها تلاش شد تا ظرفیت‌های استان در این حوزه معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: در کنار معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری سلامت، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی منطقه نیز معرفی شد تا مردم جمهوری آذربایجان در زمینه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان آشنایی لازم را داشته باشند.

فلاحی با دعوت از مردم آذربایجان برای حضور در استان اردبیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا گفت: آمادگی داریم تا طبق روال گذشته بدون هیچ مشکلاتی به گردشگران آذری خدمات در حوزه گردشگری سلامت و درمان ارائه کنیم.

مدیرکل‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به برخی تخریب‌های آثار تاریخی قره‌باغ عنوان کرد: این اداره‌کل ظرفیت‌های لازم برای مرمت و احیای آثار و ابنیه‌های تاریخی تخریب شده یا در حال تخریب در مناطق آزاد شده قره‌باغ را دارد و آماده مشارکت و همکاری در این حوزه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *