ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال شهدای گمنام

ابلاغ ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس «شهید گمنام» به استانداران کشور

ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس شهدای گمنام ، تفحص، تشییع، یادمان‌سازی، پاسداشت و زیارت به ۳۱ استان کشور ابلاغ شده است .

به گزارش توریسم اینترنشنال، «سیدمحمد عبودزاده» مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، از ابلاغ ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس شهدای گمنام به همه استان ها از جمله خوزستان خبر داد.

وی در این خصوص اظهار داشت: «علی دارابی»، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای مراتب ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس شهید گمنام را به ۳۱ استاندار کشور ابلاغ کرد.

عبودزاده افزود: در بخشی از این نامه آمده است: در اجرای مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون حراست از میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و مواد ۲ و ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷ هیئت محترم وزیران و همچنین آئین‌نامه مشارکت در پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس شهرها و روستاها مصوب ۱۴۰۰ هیئت محترم وزیران، مراتب ثبت میراث فرهنگی ناملموس شهید گمنام، تفحص، تشییع، یادمان‌سازی، پاسداشت و زیارت به شماره ۲۶۷۹در تاریخ ۱۴۰۱/۳/۳ در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس ایران اعلام می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: همچنین در پایان این ابلاغ به هرگونه اقدام که موجب حراست و پاسداری این میراث می شود تاکید شده است.

بیشتر بخوانید:

لغو برنامه‌های روز میراث‌فرهنگی و دفاع مقدس در خوزستان

ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان ۸۰ نفر را زیر آوار کشاند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *