ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

آیا مازندران مقصد خوبی برای تعطیلات نوروزی است؟

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی مازندارن با اشاره به استقبال بی‌سابقه گردشگران و ترافیک شدید در محور های مواصلاتی این استان گفت: تاکنون حدود ۴ میلیون گردشگر وارد استان شدند و این روند تا انتهای نوروز ادامه خواهد داشت.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در جمع خبرنگاران به اقامت مسافران در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اقامتگاه اضطراری اشاره کرد گفت: اقامت ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۰۶ نفر شب از ۲۳ تا ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲، در استان مازندران را تایید می کنم.

وی با بیان اینکه این میزان نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری مازندران بوده افزود: از این تعداد ۹۰۵ هزار و ۷۴۶ هزار نفر در مراکز رسمی اقامت کردند.

    ایزدی بیان کرد: در هتل‌ها  ۳۲ هزار و ۴۰۷ نفر در مجتمع‌های گردشگری ۸ هزار و ۴۷ نفر اقامت کردند.

    وی با تاکید بر اسکان مسافران در مهمانپذیرها به تعداد ۱ میلیون و ۴۰۷ نفر و اسکان در هتل آپارتمان به تعداد ۳۲ هزار و ۱۷ نفر بیان کرد: یکی دیگر از مراکز اقامتی بومگردی‌هاست که ۱۳ هزار و ۲۲۹ نفر در واحدهای بومگردی بودند و به ترتیب بقیه در در متل ها، زائرسراها، خانه مسافرها اقامت کردند.

    این مسئول ادامه داد: ۱۳۰ هزار و ۷۱۸ نفر در منطقه نمونه گردشگری، ۱۷۲ هزار و ۷۳۱ نفر هم در پارک‌های طبیعت‌گردی ساکن شدند.

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی هم داشتیم که ۴۵۷ هزار و ۶۸ نفر از این مجموعه‌ها بازدید کردند.

    وی افزود:  ۷۳ هزار و ۶۴۷ نفز بازدیدکننده ازجاذبه‌های تاریخی داشتیم و ۶ هزار و ۱۱۰ نفر از موزه‌ها و  ۱۸ هزار و ۵۰۱ نفر ازبناهای مذهبی بازدید کردند.

    هجوم ۲ میلیون گردشگر به مازندران!

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: شاهد روند افزایشی حضور مسافران در مازندران هستیم و تاکنون بیش از ۲ میلیون مسافر به مازندران سفر کردند.

     ایزدی با تاکید بر اینکه شاهد بازدید مسافران از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی هستیم تصریح کرد: بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، توریستی و تاریخی به بیش از ۳۲۷ هزار  نفر رسید.

      وی افزود: جاذبه‌های دست ساز، طبیعی و تفریحی انتخاب اول گردشگران و مسافران نوروزی بوده که بیشترین تعداد بازدیدکننده را دارد.

    وی ادامه داد: امسال حضور گردشگران در مازندران بیش از سال‌های گذشته خواهد بود و  دستگاه‌های اجرایی ستاد خدمات اجرایی سفر مازندران آمادگی کامل برای ارائه خدمات به گردشگران دارند.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: پایگاه‌های اطلاع‌رسانی فعال شده و ایستگاه‌هایی در ورودی شهرها مستقر بوده که لازم است گردشگران با اطلاع کافی و برنامه‌ریزی بهتر راهی سفر شوند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *