پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

اجرای بالغ بر ۴۶ پروژه گردشگری در سیستان و بلوچستان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اجرای بالغ بر ۴۶ پروژه گردشگری در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛  مجتبی میرحسینی اظهار کرد: ۴۶ پروژه فعال در سطح استان با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال اجراست که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در این پروژه‌ها، زمین به سرمایه‌گذاران واگذار شده و با توجه به مراحل پایانی عملیات ساختمانی، ایجاد اشتغال برای هزار و ۴۹ نفر پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۲۹ طرح از سوی سرمایه‌گذاران ارائه شده که پس از بررسی‌های لازم و تایید، موافقت اصولی دریافت کردند و با حجم سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۵۴۵ نفر در حال اجرا هستند.

میرحسینی بیان کرد: در چهار ماهه نخست امسال نیز ۱۲ پروژه پس از بررسی اولیه طرح‌های ارائه شده موافقت اصولی دریافت کردند که پیش‌بینی می‌شود با حجم سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۱۰نفر راه‌اندازی شوند.

وی گفت: سیستان و بلوچستان با وجود داشتن ظرفیت‌های گردشگری فراوان از توسعه‌نیافتگی تاریخی رنج می‌برد بنابراین نیاز به تامین زیرساخت‌های مناسب در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری در راستای افزایش جذب، رضایت و ماندگاری گردشگر دارد که تامین زیرساخت‌ها، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار را به‌دنبال خواهد داشت.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: علاوه بر تکمیل ریل چابهار کنارک و توسعه راه دسترسی، فراهم‌کردن امکانات مناسب برای گردشگران از جمله ایجاد هتل و ساخت مجتمع‌های تفریحی و گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سایر تاسیسات گردشگری می‌تواند باعث افزایش سرانه گردشگری و توسعه هدفمند و پایدار شود.

بیشتر بخوانید:

دریافت مهر اصالت بین‌المللی توسط صنعتگران سیستان و بلوچستان

بروکراسی اداری مانع توسعه گردشگری در چابهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *