ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

وارد شدن خسارات شدید به بنا های تاریخی سیستان و بلوچستان پس از سیلاب های اخیر

مدیرکل اداره گردشگری و میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان از وارد شدن خسارات سنگین به بنا های تاریخی پس از سیلاب های اخیر خبر داد.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی سعادتیان ۱۲ اسفندماه اظهار کرد: هر چند باران نعمت الهی و باعث خوشحالی مردم و ساکنان مناطق است اما در زمان‌های بارندگی نیروهای این اداره کل و یگان حفاظت به صورت آماده‌باش قرار می‌گیرند تا نقش مراقبتی خود از آثار و ابنیه های تاریخی که شناسنامه و میراث ماندگار استان هستند را ایفا کنند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: طی روزهای اخیر بارندگی‌های سیل‌آسا باعث تخریب زیادی به زیرساخت‌های استان شده که قلعه حیدرآباد در شهرستان خاش نیز جزو این لیست قراردارد و بر اثر باران دچار خسارات زیادی شده است.

او ادامه داد: این قلعه در ناحیه اندود کاهگل فضای بیرونی در جبهه غربی و جنوبی و ناودان های میان‌سرا دچار آسیب و خسارت جدی شده است که به دلیل مسدود شدن راه‌ها و عدم دسترسی مخابراتی در برخی نقاط دیگر هنوز اطلاعات دقیقی از سایر شهرستان‌ها گزارش نشده است.

به گفته سعادتیان، کارشناسان این معاونت در حال برآورد میزان خسارت وارده شده به این بنا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *