ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

اجرای طرح سحاب در استان فارس با هدف تقویت گردشگری مذهبی

طرح زیارتی سحاب به منظور گسترش استقابل گردشگران از مکان های زیارتی استان فارس اجرایی می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری نوین استان فارس اعلام کرد که اجرای طرح زیارتی سحاب، با هدف تقویت و توسعه گردشگری زیارتی حرم سوم اهل بیت(ع) با حمایت مسئولان ارشد استان فارس آغاز شده است.

احمدرضا نقیب‌زاده دوشنبه ۱۶ اسفند، در تشریح طرح سحاب و شیوه اجرا و اهداف آن به خبرنگاران گفت: وجود ظرفیت‌های متنوع و گسترده گردشگری در زمینه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، درمانی، مذهبی ، هنری و ادبی استان فارس،  نباید باعث غفلت از ظرفیت عظیم و معنوی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) شود. بلکه باید به این موضوع به عنوان یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های توسعه گردشگری استان توجه شود که اهمیت آن را مقام معظم رهبری در سفر به استان فارس به عنوان جنبه مضاعف گردشگری معرفی کردند.

او با بیان اینکه لازمه تحقق گردشگری زیارتی در شیراز و استان فارس وجود مدیریت واحد برای برنامه ریزی و فعالیت ها است، گفت: در این برنامه‌ریزی باید مراحل  و اقدام های عملیاتی وظایف دستگاه‌های اجرایی مرتبط مشخص شود.  تمرکز بر انجام مراحل و حمایت و پشتیبانی از این مراحل به همراه ارزیابی مداوم عامل حصول نتایج مورد نظر هستند.

نقیب‌زاده گفت: در این راستا طرح زیارتی  سحاب( شیراز سومین حرم اهل بیت)  توسط شرکت توسعه گردشگری فارس تدوین و با حمایت  استاندار،  تولیت حرم مطهر احمد بن موسی(ع) و امام جمعه شیراز مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

او افزود: هدف از اجرای این طرح بهره برداری  از جنبه گردشگری زیارتی  شهر شیراز با جذب مشتاقان اهل بیت از داخل و خارج  کشور به حرم سوم اهل بیت(ع) است که قطعا منجر به رونق در این بخش از گردشگری خواهد شد.

نقیب‌زاده ضمن اشاره به اینکه برای اجرای این طرح از منابع دولتی، حمایت‌های خیرین،  بخش‌های خصوصی و دستگاه های عمومی استفاده خواهد شد، گفت: اجرای این طرح مدت خاص و محدودی ندارد و مطابق آن ساختار اجرایی با مدیریت استانداری و تولیت آستان  مقدس احمد ابن موسی(ع)  شکل خواهد گرفت که به صورت  دائم موضوع توسعه گردشگری زیارتی در شهر شیراز  را در دستور کار قرار داده  و پیگیرآن خواهند بود.

او ضمن یادآوری اینکه دغدغه مدیران فارس برای ارتقای شهر شیراز متناسب با جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع)، در چارچوب اقدام های عملیاتی و حمایتی از این طرح به عوامل موثر برای توسعه  گردشگری زیارتی تبدیل خواهد شد، گفت: به منظور ایجاد  ساختار مورد نیاز  اجرای این طرح، یک کار گروه اجرایی به ریاست معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری و دستگاه‌های مرتبط خصوصی، دولتی و عمومی پیش‌بینی شده است.

نقیب‌زاده با بیان اینکه در اولین مرحله از اجرای این طرح، جذب یک میلیون زائر تا پایان سال  ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شده است، گفت: به افرادی که مطابق در شهر شیراز حضور خواهند یافت عنوان سفیران زیارت حرم مطهر احمد بن موسی(ع) لقب خواهند گرفت و برنامه ریزی ها به نحوی انجام خواهد شد که هر کدام از این زائرین پس از بازگشت از شهر شیراز، خود سفیر و مبلغی برای ترویج فرهنگ زیارت این شهر شوند.

این فعال حوزه گردشگری گفت: موضوع برگزاری هفته های فرهنگی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) درشهرهای دیگر به منظور معرفی  اهمیت و قداست جایگاه حرم مطهر احمد بن موسی(ع) نیز از جمله برنامه های دیگری است که توسط این کارگروه برنامه ریزی و اجرای آن پی گیری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *