ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

استان فارس آماده استقبال از گردشگران ایتالیایی

استان فارس خود را برای معرفی محور ساسانی استان فارس به گردشگران خارجی به ویژه ایتالیایی ها، آماده می کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیر محور جهانی ساسانی فارس خواستار معرفی این محور به گردشگران خارجی به ویژه ایتالیایی ها شد و گفت: میراث جهانی ساسانی سروستان و فیروزآباد قابلیت این را دارد که به صورت ویژه در بسته سفر گردشگران خارجی قرار گیرد.

 علیرضا عسکری چاوردی در حاشیه بازدید سفیر ایتالیا در ایران از محور ساسانی فارس با اشاره به اینکه در این  محور شاخص ترین آثار دوره ساسانی قرار دارد افزود: آثار این محور باید در ابعاد ملی و بین المللی معرفی و تبلیغات گسترده تری در کشورهای هدف گردشگری ایران و فارس انجام شود.

وی به بازدید  جوزپه پررونی_ سفیر کشور ایتالیا در ایران و خانم رومانوآ رایزن فرهنگی   و دیوید بالونی معاون اقتصادی تجاری  این سفارت از میراث جهانی ساسانی فارس در فیروزآباد اشاره کرد و افرود: بی تردید این نوع بازدید ها تحولی شگرف در رویدادهای فرهنگی این منطقه به ویژه شهرستان فیروزآباد خواهد بود. . به گفته وی در این  برنامه بازدید به صورت جامع  تک تک بناها و نقش برجسته های ساسانی این محور شامل آثار قلعه دختر، کاخ اردشیر، شهر ارشیرخوره معرفی شد.

مدیر محور جهانی ساسانی فارس ادامه داد:مسائل و اهداف چشم انداز توسعه میراث جهانی فیروزآباد در زمینه مرمت نقش جنگاوران نقش پیروزی اردشیر بابکان در این بازدید ها تشریح شد، همچنین در خصوص ارتقاء جامعه محلی هدف گردشگری شهرستان فیروزآباد برای قرار گرفتن شهرستان  در سیستم گردشگری ایتالیا و حضور بیشتر گردشگران اروپائی مباحثی ارائه و مقرر شد از برنامه همایش توسعه پایدار میراث فرهنگی و گردشگری و ضنایع دستی فیروزآباد در جهت شناخت و معرفی این آثار ارزشمند به کشورهای اروپائی تلاش کنند.

عسکری چاوردی همچنین با اشاره به ابراز رضایت  سفیر کشور ایتالیا در ایران از بازدید هایش در فارس گفت: این سفر با هدف همکاری برای توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میراث جهانی فیروزآباد انجام شده و امیدوار است ظرفیت های اقتصاد فرهنگی و گردشگری شهرستان فیروزآباد با همکاری های علمی بین دو کشور توسعه یابد.

بنابر این گزارش  بازدید سفیر کشور ایتالیا  و هیات همراه با استقبال فرماندار شهرستان فیروز آباد، معاون سیاسی فرماندار، نماینده  شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع  دستی انجام گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *