ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳
سواحل ایتالیا

اعلام محدودیت پوشش برای گردشگران سواحل ایتالیا

شهردار سورنتو، ماسیمو کاپولا در پست فیس بوک خود از اجرای قانون محدودیت پوشش در سواحل شهر ایتالیا ،شهری که از لحاظ فرهنگ گردشگری بسیار موفق می باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛  تعداد فزاینده ای از مقاصد ساحلی ایتالیا قوانین جدیدی را برای کاهش اثرات توریسم بیش از حد و محافظت از سواحل خود در برابر فرسایش شن و ماسه و سایر آسیب ها وضع می کنند. از اجبار در پوشیدن دستبندهای شناسایی گرفته تا هزینه های ورود و حتی ممنوعیت استفاده از حوله و لباس شنا، در اینجا آنچه باید در مورد برخی از آخرین مقررات و مکان اعمال آنها بدانید، آورده شده است.

شهر سورنتو در فصل پرآب (از عید پاک تا اکتبر) که بازدیدکنندگان برای آفتاب، آب و هوای مطبوع و دسترسی آسان به ساحل آمالفی، کاپری، ناپل و رم به آنجا می‌روند، بسیار زیبا و تماشایی است. اما شهردار سورنتو، ماسیمو کاپولا، با وجود گرمای شدید تابستان، از حضور بازدیدکنندگانی که با لباس ساحلی خود به خیابان ها می آیند، راضی نیست. هفته گذشته، کوپولا گفت کسانی که نیمه برهنه راه می‌روند یا لباس شنا می‌پوشند – از جمله بیکینی، لباس شنا و تنه شنا – در خارج از سواحل یا استخرهای سورنتو ممکن است با جریمه‌ای تا ۵۰۰ یورو (۵۰۵ دلار / ۴۲۵ پوند) روبرو شوند. به گفته کاپولا، ظاهراً برخی از مردم محلی رفتار بازدیدکنندگان را قبول ندارند. او گفت که دیدن افرادی که با لباس های ساحلی در خیابان ها راه می روند آنها را ناراحت می کند و تصویر شهر را خراب می کند و به تایمز گفت که باعث “ناراحتی” و “دلخوری” می شود.

مسافران یک روزه به ونیز باید از قبل رزرو کنند و برای ورود بپردازند

کاپولا با انتشار پستی در صفحه فیس بوک خود  در خصوص محدودیت پوشش گفت: “در شهری که کیفیت مهمان نوازی در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است، احترام به مکان ها و مقررات شهری ضروری است”. قانون “ضد بیکینی” اکنون در حال اجرا است.

قوانین مشابهی در شهر راپالو در ریویرای ایتالیا و در شهر کالابریایی پرایا ماری وجود دارد که علاوه بر ممنوعیت استفاده از لباس شنا در خیابان، راه رفتن افراد با پای برهنه نیز ممنوع است. مقصد ساحلی Cinque Terre نیز در مورد کفش سختگیرانه است و برای افرادی که هنگام پیاده‌روی در مسیرهای ساحلی معروف آن دمپایی یا صندل بپوشند، جریمه‌ای تا ۲۵۰۰ یورو اعمال می‌کند.

ممنوعیت حوله، دستبند هویت و کلاه بازدیدکنندگان

در ساردینیا هر روز هزاران ساحل‌رو را به خود جذب می‌کند. این یکی از آن سواحل بی‌نقصی است که با ماسه‌های نرم پودری و آب‌های کم عمق و شفاف، مرتباً به عنوان یکی از بهترین‌های ایتالیا انتخاب می‌شود. اما به دلیل دخالت انسان، ساحل با سرعتی عجیب شن و ماسه را از دست می دهد. مقامات اکنون در تلاشند تا با محدود کردن دسترسی بازدیدکنندگان به ۱۵۰۰ نفر در روز، محبوبیت آن را محدود کنند. به گزارش یورونیوز، برای محافظت از شن های حوله را نیز ممنوع کرده است (چون شن ها  اغلب در حوله های ساحل گیر می کند) بنابراین بازدیدکنندگان اکنون مجبورند به جای آن برای اجاره یک صندلی آفتابگیر هزینه کنند. آنها همچنین باید هزینه ورودی ۳.۵۰ یورو را بپردازند و هنگام حضور در ساحل از دستبندهای شناسایی زرد استفاده کنند.

قانون پلاک زوج و فرد  در خط ساحلی آمالفی

ساحل آمالفی تصاویری از سواحل زیبا، صخره های چشمگیر، آفتاب، لیمو، اسپریتز و… را به یاد می آورد. هر تابستان در طول فصل اوج، جاده‌های ساحلی پشتیبان می‌شوند و هوا غلیظ از دود اگزوز وسپا، بی‌ام‌و و فیات سینکوئنتو می‌شود، زیرا مردم در سفرهای جاده‌ای به تفرجگاه‌های ساحلی آمالفی می‌روند. این ترافیک نه تنها مناظر را خراب می کند، بلکه زمان سفر را دو برابر و گاهی سه برابر می کند. تابستان امسال، مقامات تصمیم گرفتند برای کاهش ازدحام اقدام کنند و محدودیت تابستانی را برای رانندگی در مسیری که پوزیتانو را به ویتری سول ماره متصل می کند، معرفی کردند.

محدودیت تابستانی به خودروهایی با شماره پلاک‌هایی که به اعداد فرد ختم می‌شوند اجازه می‌دهد تا در روزهای فرد از ماه، برای مثال در روزهای ۳، ۱۱، ۲۵ و غیره به جاده دسترسی داشته باشند. در حالی که خودروهای با پلاک زوج می‌توانند در روزهای زوج به آن دسترسی داشته باشند. این قانون از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر روزهای آخر هفته تا پایان سپتامبر ۲۰۲۲ اجرا می‌شود. تاکسی‌ها و اتوبوس‌های عمومی مجبور نیستند از این قانون پیروی کنند.

بیشتر بخوانید:

صف های طولانی گمرک فرانسه + ویدئو

افزایش هرج و مرج در سفرهای اروپایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *