روابط ایران و کشور هند در حوزه گردشگری با رعایت ذائقه غذایی مردم هند گسترش می یابد.
به گزارش توریسم اینترنشنال، فراهم کردن زیرساختهای لازم برای شناخت ذائقه و روحیات گردشگران ورودی از هند به عنوان مهمترین هدف در دستور کار رایزن بازرگانی اعزامی به کشور هندوستان قرار گرفت.
پیرو انعقاد تفاهمنامه میان معاونت گردشگری و سازمان توسعه و تجارت، نشست توجیهی و آگاهیبخشی از ظرفیتهای حوزه گردشگری به صورت اختصاصی از سوی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی برای حسین بامیری رایزن بازرگانی جدید ایران برگزار شد که قصد عزیمت و فعالیت در کشور هند را دارد.
بر این اساس در نظر گرفتن نوع ذائقه خوراکی هندیها مبتنی بر گیاهان، لحاظ کردن اصول ارزشی آنها، در نظر گرفتن فضای مجازی مورد علاقه فعالیتشان و نیز تمایل آنها به نوع مکان و جاذبههای گردشگری و طبیعی بخشی از مباحث مورد توافق برای حرکت به سوی تامین زیرساختهای مورد نیاز مطرح شد.
در این نشست ارائه و معرفی محصولات متنوع صنعت گردشگری ایران با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و نیز بهرهمندی از امکانات اطلاعرسانی موجود و در اختیار رایزنان بازرگانی به عنوان یکی دیگر از مصوبات این نشست مطرح شد.
برگزاری جشنوارههای متعدد از قبیل موسیقی، غذا، اقوام، فرهنگی، شبهای ایرانی و نیز استفاده از جشن سده از جمله پیشنهادهای مطرح در زمینه جذب گردشگران هندی بر مبنای علاقهمندی آنها به رویدادهای متنوع به شمار میآید.
علاوه بر این بر مبنای اینکه هندیها از ایران شناخت کافی ندارند و باید این آگاهی از طریق تورهای آشناسازی، تبلیغات محیطی، دیجیتالی و… ایجاد شود، برنامهریزی برای تبلیغات در شبکههای تلویزیونی با بینندگان متعدد از کشور هند، تهیه کلیپ از جاذبههای گردشگری مورد پسند گردشگران هندی، شرکت در نمایشگاههای داخلی و نیز نمایشگاههایی خارج از این کشور که هندیها حضور دارند و تهیه و ارائه بستههای سرمایهگذاری با شرح و جزئیات کامل، برنامهریزی برای حضور در بازار هندوستان از طریق نشستهای B2B و نیز اجرای تورهای آشناسازی بسیار حائز اهمیت است که در دستور کار دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی قرار گرفت.
پایان خبر