پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

افزایش ۳۰ درصدی خدمات کلوپ های گردشگری در کیش

تعداد کلوپ های تفریحات دریایی کیش را ۳۰ عدد بوده و از این تعداد ۲۳ کلوب فعال هستند.قرار است خدمات ارائه شده در این کلوپ ها به منظور جذب بیشتر گردشگر تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرعامل جامعه کلوپ‌داران کیش، با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی ارائه خدمات تفریحی به مسافران، کلوپ های دریایی را پاشنه آشیل گردشگری کیش دانست.

 علی اقتصاد در نخستین نشست صمیمانه سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اعضای هیئت مدیره های جامعه بازاریان و بازرگانان، جامعه کلوپ داران دریایی و بازارهای کیش که شامگاه یکشنبه ۲۱ آذر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، با ابراز خرسندی از اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در دولت جدید، از وعده‌ی سرپرست سازمان برای پیگیری مشکل تامین سوخت شناورهای کلوپ های دریایی کیش گفت: عدم ثبت شناورهای کلوپ ها، توقف در پروسه‌ی اداری و همچنین عدم انعقاد قراردادهای کلوپ ها باعث استمرار مشکلات تامین سوخت برای این مجموعه ها شده است.

وی به ارائه‌ی مشکلات کلوپ داران در ملاقات مردمی با سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و ادامه داد: مقرر شده است نشستی با اعضای جامعه کلوپداران صورت بگیرد و کارشناسی جدید هم برای قیمت‌گذاری نرخ اجاره‌بها توسط سه نفر کارشناس جدید انجام شده است که بعد از ابلاغ نتیجه، و متعاقب آن انعقاد قراردادها، مشکلات دیگر نیز حل خواهند شد چرا که در حال حاضر کلوپ ها بدون مجوز فعالیت اقتصادی ارائه خدمت می‌دهند و این امر مشکلاتی از قبیل عدم دریافت کد شیما برای تامین سوخت را رقم زده است.

مدیرعامل جامعه کلوپداران کیش آسیب به کلوب‌داران را آسیب به گردشگری جزیره دانست و گفت: کلوپهای تفریحات دریایی پاشنه آشیل گردشگری کیش هستند و در صورت تعطیلی کلوب‌ها با افت شدید مسافر روبه‌رو خواهیم شد، چنانچه این کاهش در آمار گردشگری را در دوران شیوع کرونا نیز شاهد بوده‌ایم.

علی اقتصاد تعداد کلوب‌های تفریحات دریایی کیش را ۳۰ عدد عنوان، و تصریح کرد : از این تعداد ۲۳ کلوب فعال هستند.

وی همچنین از کاهش محدودیت‌های کرونایی در ظرفیت پذیرش گردشگر خبر داد و افزود: به علت عدم وجود قرارداد و به‌تبع آن امنیت شغلی و همچنین بضاعت اندک فعالین این حوزه در پی افزایش هزینه‌ها، هیچ یک از تک‌کلوب‌ها موفق به نوسازی تجهیزات خود نگشته‌اند.

به گفته‌ی اقتصاد در راستای حل مشکل تامین سوخت شناورهای کلوپهای دریایی کیش، در جلسات متعدد بنا شده است سازمان بنادر و کشتیرانی با تاییدیه معاونت حقوقی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، سوخت شناورهای دریایی را در سامانه صدف ثبت، و یا امکان دریافت سهمیه سوخت در سامانه صدف را برای شناورهای دریایی ایجاد کند.

در کلوپ‌ها و مراکز تفریحی دریایی کیش خدماتی نظیر غواصی، آموزش غواصی، اسکی روی آب، جت‌اسکی، گشت با قایق تندرو و گشت تفریحی در اطراف جزیره، آکواریوم شناور، ماهیگیری تفریحی، فلای‌بورد، فلای‌جت، شاتل و بنانا و … به گردشگران ارائه می‌شود. این مراکز معمولا از ساعت ۹ صبح کار خود را آغاز و تا غروب فعالیت می‌نمایند و اکثر آن‌ها دارای امکانات مشابهی هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *