پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

انتخاب سواحل ایران برای رکابزنی از سوی یک جهانگرد ایرانی

دوچرخه سوار ایرانگرد و جهانگرد سواحل شمالی ایران را رکاب زد و بزدوی سفرش را با دو چرخه از آبادان به مقصد چابهار آغاز می‌کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،حامد الماسی، ایرانگرد و جهانگرد، در یک اقدام دو مرحله‌ای طی پاییز و زمستان امسال سواحل شمالی و جنوبی ایران رو برای رکابزنی انتخاب کرده و با دو پیام «حفظ سلامت اکوسیستم و پاکی طبیعت سواحل ایران» و «احترام به تفاوت‌های قومیتی» در مهرماه گذشته از آستارا تا بندر ترکمن (سواحل شمال ایران) را رکاب زده و به زودی سفر دوم‌اش را با دوچرخه از آبادان و به قصد چابهار آغاز خواهد کرد.

او که سابقه چندسال ایرانگردی و جهانگردی با کوله‌پشتی را دارد؛ چند وقتی‌ست، پس از سفر هندوستان‌اش که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در ابتدای سال ۹۹ به ایران بازگشت، به دوچرخه سواری روی آورد و بعد از ماه‌ها تمرین اولین سفر خود را از لرستان به کردستان در خرداد ماه ۱۴۰۰ ثبت کرد و پس از سفر به شمال ایران با دوچرخه اکنون قصدطی کردن سواحل جنوب را دارد و اواخر پاییز امسال، این مسیر را نیز از مرز عراق به سمت مرز پاکستان در کنار خلیج فارس و دریای عمان آغاز خواهد کرد.

الماسی سفرهای خود را با کوله پشتی از سال ۱۳۹۳ در ایران آغاز کرد و در سال ۹۵ به سه کشور گرجستان ارمنستان و ترکیه برای اولین بار عزیمت کرد که حاصل آن سفر یک ماهه و سفرهای مشابه به این کشورها در سال‌های بعد و البته گردشی مبسوط‌ در ایران را در کتابی با نام «همراهی ساز و سفر» با همکاری انتشارات ایرانشناسی در خرداد ۱۳۹۹ به چاپ رسانید.

این کتاب شامل سفرنامه‌ها، تجربه‌نوشت‌ها و چالش‌هایی از سفرها و کمپینگ‌های او در ایران و سه کشور شمال غربی ایران است.هم اکنون بخش اول کتاب سفرنامه هندوستان نیز به قلم حامد الماسی نگارش شده و در سفر دوم به این کشور (پساچ از پاندمی کرونا)، این کتاب نیز نهایی شده و به وسیله انتشارات ایرانشناسی چاپ می‌شود.

 

حامد الماسی هم اکنون یک اثر مکتوب دیگر شامل ۹ بخش را در باب سفر با دوچرخه در دست نگارش دارد که در سال آینده به تفصیل چاپ و منتشر خواهد کرد. مسافت طی شده در سفر شمال نزدیک به ۸۰۰ کیلومتر بوده که در کمتر از سه هفته طی شده و مسیر سواحل جنوبی کشور نیز بیش از ۲ هزار کیلومتر است که انتظار می‌رود بیش از یک ماه به طول بیانجامد.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *