پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

اوج گیری رقابت شرکت های جهان جهت درآمدزایی از “گردشگری فضایی”+فیلم

شرکت های مختلف جهان که در صنعت فضایی فعال هستند، رقابت های گسترده ای را برای اعزام گردشگران به فضا و کسب درآمدهای هنگفت از این مساله در دستورکار قرار داده اند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ شبکه بی بی سی به تازگی با ارائه گزارشی در این زمینه تاکید می کند که: مسابقه فضایی شرکت‌ها در جهان شروع شده است و ما شاهد تلاش‌های مختلفی برای اعزام مسافر (گردشگر) به فضا هستیم. تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها مشغول کار هستند و تلاش می‌کنند تعداد بیشتری از ماهواره‌ها را به فضا بفرستند. این ماهواره‌ها برای تامین بسیاری از خدماتی بکار گرفته می‌شوند که ما بر روی زمین از آنها استفاده می‌کنیم از پیش بینی هوا گرفته تا نقشه‌های مسیریابی در تلفن‌های همراه هوشمند، همه و همه به ماهواره‌ها متکی هستند. حضور در فضا عرصه‌ای هزینه بر است.

در این راستا، پرسش بزرگی که اکنون مطرح می‌شود این است که آیا فعالیت‌های تجاری در عرصه فضایی می‌تواند سودآوری داشته باشد؟ شرکت “ویرجین اُربیت” (Virgin Orbit) متعلق به ریچارد برانسون به تازگی هفت ماهواره دیگر را از پایگاه خود در کالیفرنیا به فضا پرتاب کرد. این اقدام چند روز پس از آغاز فروش سهام این شرکت در بازار بورس نزدک نیویورک صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *