ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

ایده مکزیک برای تبدیل زندان یک جزیره ناآرام به یک منطقه توریستی

ایده مکزیک برای تبدیل زندان یک جزیره ناآرام به یک منطقه توریستی و گردشگری در حال اجرایی شدن است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، دولت مکزیک قصد دارد تا زندان Islas Marias در جزیره ماریای این کشور را به یک منطقه توریستی برای بازدید گردشگران تبدیل نماید.

این زندان در سال ۲۰۱۹ به دلیل طوفان های بسیار وحشتناکی که در این جزیره رخ می داد، به طور کامل تعطیل شد.

با این حال مکزیک عنوان کرده است که این جزیره آماده پذیرایی از گردشگران علاقه مند است.

اگرچه رسیدن به جزیره ماریا چالش بزرگی برای افراد علاقه مند خواهد بود، به این خاطر که آب های جزیره اغلب متلاطم بوده و نیاز است گردشگران حدود پنج ساعت در این آب ها با یک قایق کوچک به سمت جزیره حرکت نمایند.

زندان Islas Marias در سال ۱۹۰۵ در جزیره مادر ماریا، بزرگترین جزیره از چهار جزیره این منطقه و تنها جزیره مسکونی در بیش از ۶۰ مایلی ساحل ایالت نایاریت، تأسیس شد.

پس از تعطیلی کامل این زندان، دولت تصمیم گرفت تا آن را به یک مرکز آموزش محیط زیست تبدیل کند، اما اکنون دولت می‌خواهد آن را به یک مقصد اکوتوریسم تبدیل کند که در آن بازدیدکنندگان بتوانند پرندگان دریایی را تماشا کنند و از سواحل و تاریخ محلی لذت ببرند.

رئیس جمهور مکزیک روز شنبه اعلام کرد که نیروی دریایی مسئولیت مدیریت این تورها را بر عهده خواهد داشت، و در صورت استقبال فرودگاه جزیره توسعه یافته و دو کشتی به آن اضافه می شوند که می توانند سفر را در ۲.۵ ساعت انجام دهند.

قرار است بازدیدکنندگان در خانه‌های قدیمی – زندانیان یا کارگران – که در حال بازسازی هستند بمانند و هیچ هتل ویژه گردشگران در این منطقه ساخته نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *