پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

بازدید ۳ میلیون نفر از جاذبه های گردشگری استان خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خراسان‌جنوبی  از اقامت بیش از ۱ میلیون ۵۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی خراسان جنوبی در ایام نوروز و در عین حال، بازدید ۳ میلیون نفر از جاذبه های گردشگری این استان درایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ «حسن رمضانی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی به تشریح اقدامات انجام شده طی نوروز امسال پرداخت و اظهار داشت: در نوروز سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۹ راهدارخانه، ۱۲ قاضی کشیک، ۴۷ پایگاه انتظامی، ۳۴ پایگاه امداد و نجات، ۴۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، ۱۷ پایگاه امداد خودرو، ۱۵ داروخانه شبانه‌روزی و ۴۴ شرکت بیمه فعال بودند.

وی تصریح کرد: ۳۷ کیوسک و پایگاه اطلاع‌رسانی و راهنمای مسافر مشترک با سایر نهادها و ۱۹ پایگاه اطلاع‌رسانی به صورت منفرد در ایام نوروز در زمینه اطلاع‌رسانی فعال و مکان‌های گردشگری استان را به مسافران معرفی کردند.

برپایی ۵۰ بازارچه صنایع‌دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۷۷ نفر ناظر درباره موضوعات متعدد فعال بودند، افزود: همچنین در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و فروش محصولاتشان در ایام نوروز ۵۰ بازارچه صنایع‌دستی با ۳۰۰ غرفه برپا شد.

رمضانی با اشاره به فعالیت ۶۰ جایگاه دائمی سوخت و ۶ جایگاه سوخت موقت، ۱۵ ایستگاه صلواتی و ۸۴ مسجد برای اقامه نماز، تبیین کرد: همچنین ظرفیت اقامت روزانه در استان ۱۲۹ هزار و ۸۳۹ نفر است.

اقامت ۱.۵ میلیون مسافر نوروزی

وی ظرفیت هتل‌های خراسان جنوبی را ۲۴۵ اتاق با ۵۷۴ تخت، مهمان‌پذیرها ۲۳۴ اتاق با ۶۴۰ تخت و اقامتگاه‌های بوم‌گردی را یک هزار و ۵۰۰ نفر در روز ذکر و اعلام کرد: یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۶۵ نفر در اماکن و تأسیسات گردشگری استان از ۲۶ اسفندماه تا پایان ۱۳ فروردین جاری اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی ادامه داد: از این میزان ۶ هزار و ۸۵۳ نفر در هتل‌ها، ۹ هزار و ۵۸۳ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۴ هزار و ۱۶۸ نفر در مهمان‌پذیرها، ۲۲ هزار و ۹۵۴ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ۲۴۸ هزار و ۲۵۲ نفر در خانه‌های مسافر اقامت موقت و چندروزه داشته‌اند.

رمضانی با بیان اینکه برای ایام نوروز کمپ‌هایی در پارک‌ها و فضای با همکاری شهرداری‌ها برای ۱۰۳ هزار و ۱۶۵ نفر ایجاد شد، مطرح کرد: در اقامتگاه‌های موقت و چادر‌های مسافرتی یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۱۸۵ نفر و در مراکز آموزشی ۵۲ هزار و ۱۰۱ نفر اقامت نوروزی داشتند.

بازدید ۳ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری

وی گفت: در سایر مراکز اقامتی اعم از مهمان‌سرا‌های ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و غیره نیز ۲۵ هزار و ۴۸۱ نفر اسکان داده شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در استان بیش از ۱۸۰ مکان گردشگری و جاذبه تاریخی وجود دارد و این اماکن شامل ۱۴ روستای هدف گردشگری، ۱۰ منطقه نمونه گردشگری، ۱۸ موزه، ۵۰ بازارچه صنایع‌دستی و غیره است، خاطرنشان کرد: طی این مدت ۳ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۶۲۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *