ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

بازسازی محدوده تاریخی بازار اردبیل

محدوده تاریخی بازار اردبیل با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی بازسازی و ترمیم می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، استاندار اردبیل از بازسازی، توسعه و گسترش امکانات در محدوده مجموعه تاریخی بازار اردبیل در جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی خبر داد.

حامد عاملی، استاندار اردبیل، هفتم اسفندماه، در بازدید از مجموعه تاریخی بازار اردبیل اظهار کرد: این بازار در کنار سایر مجموعه‌های گردشگری استان بسیار ارزشمند است و نقش موثری در انتقال فرهنگ و آداب رسوم اردبیل دارد.

وی مرمت و صیانت از این مجموعه را ضروری دانست و افزود: متاسفانه این بازار در محدوده کوچکی تعریف شده و از امکانات و زیرساخت‌های لازم که سبب جذب گردشگر شود چندان بهره‌ای نبرده است.

عاملی ادامه داد: با هماهنگی شهرداری و میراث فرهنگی با محوریت استانداری قرار است در آینده نزدیک با ایجاد امکاناتی، چون پارکینگ، خدمات عمومی و رستوران و جایگاه‌های دیگر این بازار از بزرگترین مکان‌های گردشگری استان تبدیل می‌شود.

استاندار اردبیل، وجود برخی از کارونسرا‌های تاریخی در محدوده بازار اردبیل را از ارزش مهم این مجموعه عنوان کرد و گفت: این بازار میراثی است که از دوره سلجوقیان به جامانده و با داشتن راسته و سرا‌های مختلف و بافت معماری زیبا جزو آثار ملی محسوب می‌شود که برای حفظ این اثر مهم و معرفی این مجموعه در سطح ملی و جهانی باید امکانات آن را گسترش داد.

عاملی با بیان اینکه طرح توسعه بازار اردبیل در طرح تفضیلی برای جذب منابع مالی ترسیم می‌شود، بیان کرد: کار بازسازی و ایجاد زیرساخت‌ها در محدوده این بازار از اول سال آینده آغاز می‌شود، تا نقش آن به عنوان یک اثر ارزشمند و ملی یا حتی جهانی برجسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *