س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

برگزاری تور اقوام مختلف ایران در خراسان شمالی

تور اقوام ترکمن، کرمانج، ترک، تات و فارس توسط دفاتر گردشگری استان خراسان شمالی برگزار می شود. اقامت مسافرانی که در این تورها ثبت نام می کنند، در اقامتگاه های بوم گردی روستاهای مختلف خراسان شمالی خواهد بود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری خراسان شمالی از برگزاری تورهای اقوام توسط دفاتر گردشگری این استان خبر داد.

حسن سدیدی با اشاره به اینکه خراسان شمالی به دلیل دارا بودن اقوام مختلف ترکمن، کرمانج، ترک، تات و فارس به عنوان گنجینه های اقوام محسوب می شود، گفت: به همین دلیل طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا برای گردشگران نوروزی تورهای اقوام برگزار شود.

وی افزود: این تورها با آشنایی با اقوام ترکمن در منطقه مرزی جرگلان تا قوم عشایر کرمانج در اسفراین برگزار می شود.

سدیدی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این تورها آشنایی با فرهنگ این اقوام، شیوه زندگی، آداب و رسوم و صنایع دستی آن هاست.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر برگزاری تورهای گردشگری به مقصد پارک های ملی خراسان شمالی از دیگر برنامه هایی است طی ایام نوروز برای گردشگران انجام می شود.

به گفته این مسئول برگزاری تورهای گردشگری به منطقه میاندشت جاجرم به منظور مشاهده و آشنایی با زیستگاه یوزپلنگ آسیایی و همچنین پارک ملی سالوک و ساریگل اسفراین برنامه هایی است که طی این مدت انجام می شود.

وی تصریح کرد: اقامت مسافرانی که در این تورها حضور خواهند داشت در اقامتگاه های بوم گردی در روستاها خواهد بود.

سدیدی تصریح کرد: از سوی دیگر تمامی این تورها با همراهی لیدر تورگردان دارای کارت انجام می شود.

وی با اشاره به پارک ملی گلستان که بخشی از آن در حوزه استحفاظی خراسان شمالی قرار دارد، گفت: یکی از تورهای طبیعت گردی که در ایام نوروز برگزار خواهد شد با مقصد پارک ملی گلستان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *