چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

DCIM100MEDIADJI_0007.JPG

بازدید مشاور رئیس جمهور از اولین و تنها بندر مسافری گردشگری هوشمند در کشور

 بندرگاه جزیره کیش به عنوان اولین بندر مسافری گردشگری هوشمند کشور مورد بازدید مشاور رئیس جمهور قرار گرفت.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور از بندرگاه کیش و ظرفیت‌های ایجادشده در آن به عنوان اولین بندر مسافری گردشگری هوشمند کشور بازدید کرد.

در بازدید سعید محمد از بندرگاه کیش و نوسازی و عریض کردن محیط آن، با تاکید بر هوشمندسازی کیش، تعدادی شناور، دسترسی سالن به اسکله و همچنین مراحل تهیه بلیط سفر به‌صورت مکانیزه بازدید شد.

در این بازدید عزت‌الله محمدی، سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش نیز، با تاکید بر مدیریت هزینه در بهسازی بندرگاه، از احیا، ایجاد و نوسازی در قسمت‌های “روشنایی”، “کف‌سازی” و “پذیرش مسافر” خبر داد و افزود: پیرو دستور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور، به‌جد پیگیر هوشمندسازی این منطقه بوده و برای اولین قدم، ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری برای پذیرش مسافر دریایی بوده است.

گفتنی است این سیستم مکانیزه، علاوه بر پذیرش مسافر و صدور غیرحضوری بلیط، پرداخت الکترونیک و غیر حضوری، ثبت نهایی بلیط به صورت الکترونیک تا مرحله خروج شناور از بندرگاه، مواردی چون امنیت روی دریا را نیز مدیریت می‌کند، و در بندر چارک نیز ارائه می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *