ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره نوروزی “هفت حوض”به مدت ۴ روز در خراسان رضوی

سرپرست شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد از برگزاری جشنواره نوروزی “هفت‌حوض”به مدت ۴ روز در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،سرپرست شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد گفت: جشنواره عیدانه هفت‌حوض در منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض در تعطیلات نوروزی به مدت ۴ روز برگزار خواهد شد.

مرتضی گواهی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برپایی جشنواره عیدانه هفت‌حوض اظهار کرد: این جشن با برنامه‌های متنوعی چون موسیقی زنده، نمایش‌های آئینی، تردستی، جشنواره‌های بومی محلی، جشنواره‌های کودک، مسابقات همراه با جوایز و برپایی غرفه روستابازار و سیاه چادر و …همراه خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود با استقبال زیاد مردم، مسافران و گردشگران نوروزی مواجه شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری جشن نوروزگاه ایجاد شور و نشاط مومنانه، حفظ و احیای آداب و رسوم و فرهنگ کهن جشن نوروز و معرفی آن به نسل‌های بعدی است، عنوان کرد: جشن نوروزگاه با اجرای آئین‌های سنتی و بومی از جمله موسیقی، بازی‌ها، سوغات و صنایع دستی محلی ویژه نوروز همراه است. نشاط مومنانه هدف اصلی اقدامات استقبال از بهار است.

گواهی گفت: کاشت ۴۰ هزار گل فصلی و درختکاری در آستانه سال جدید به طور ویژه و با هدف زیباسازی سیما و ایجاد فضای دلنشین منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض انجام می‌شود. زیباسازی سیما و منظر منطقه نقش  بسزایی در افزایش نشاط و سرزندگی شهروندان دارد، در همین راستا با کاشت هزاران بوته گل سعی داریم تا حال و هوای عید در منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض بیش از پیش نمایان شود.

سرپرست شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد بیان کرد: رنگ‌آمیزی ۵۷۰۰ متر مربع جدول، تهیه و نصب ۱۰۰۰ متر ریسه پارچه‌ای رنگی و ایران، رنگ‌آمیزی ۵۱۴ متر نرده و حفاظ، نصب بنرهای بک‌لایت با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد، نصب و راه‌اندازی  تعداد ۱۰ عدد سانلایت و والواشر در مبادی ورودی منطقه از دیگر اقدامات ستاد استقبال از بهار است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شده که نشاط مومنانه در تمام عملکردها و برنامه‌ها به ویژه در ایام معنوی ماه مبارک رمضان مدنظر قرار گیرد تا زائران و مجاوران در منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض، ایام نوروزی شاد و مفرحی را در این منطقه سپری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *