ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

راه اندازی ایرلاین بومی در آذربایجان غربی

معاون امور عمرانی وزیر کشور به لزوم برنامه ریزی گسترده به برنامه ریزی گسترده برای آمادگی شهرستان ها استان های توریستی برای پذیرایی از مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت به دنبال راهندازی ایرلاین بومی در آذربایجان غربی هستیم.

به گزارش توریسم اینترنشنال،مهدی جمالی نژاد ۲۵ اسفندماه در ادامه سفر به ارومیه در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات و شورای هماهنگی ترافیک آذربایجان غربی اظهار کرد:ساماندهی مبلمان معابر و منظر شهری و روستایی، توقف فعالیت ها و پروژه های عمرانی غیرضروری، توجه به تامین سوخت مورد نیاز در جایگاه های سوخت، برقراری مسیر تفریحی در شهرهای مختلف به ویژه در راه های منتهی به مراکز تفریحی و گردشگری از جمله اقدامات لازم برای استقبال از گردشگران در ایام نوروز است.

وی اضافه کرد: اعمال نظارت بر مراکز ارائه خدمات بین راهی، تقویت نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا برای بهره مندی بخش زیادی از مردم از این نمایشگاه ها، اجرای برنامه های فرهنگی هنری که همواره با استقبال مردم مواجه است از دیگر برنامه هایی است که باید اجرایی شود.

معاون وزیر کشور گفت: همچنین باید در کنار تلاش برای افزایش گردشگر، برای کاهش تلفات در سفرها به ویژه در مسیرهای منتهی به شهرها تلاش بیشتری شود که در این خصوص می توان از ظرفیت مردمی و سازمان های مردم نهاد هم استفاده کرد.

بدنبال راه اندازی ایرلاین بومی در آذربایجان غربی هستیم

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به وجود مشکل در خصوص مسافرت‌های هوایی در استان با بیان اینکه برای رفع این مشکل در پی راه اندازی ایرلاین بومی هستیم، افزود: وجود این ایرلاین از زیرساخت های مهم توسعه بخش گردشگری است که باید برای راه اندازی آن، همه بخش های دخیل اهتمام جدی داشته باشند.

محمدصادق معتمدیان اضافه کرد: در حوزه سفرهای هوایی به مقاصد مختلف، مشکلات جدی در آذربایجان غربی داریم که امیدواریم با راه اندازی این ایرلاین، بخش عظیمی از این مشکلات برطرف شود.

استاندار آذربایجان غربی یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری استان را وجود خط ریلی عنوان کرد و ادامه داد: البته در این خصوص هم برنامه ریزی خوبی برای استفاده مردم استان صورت نگرفته و به فکر بهبود این روند با استفاده از تمهیداتی نظیر ریل باس (اتوبوس ریلی) هستیم.

معتمدیان بر بهبود شاخصه های ایمنی در جاده های استان تاکید کرد و گفت: البته در حوزه زیرساختی جاده ای مشکل وجود دارد و رفع این مشکلات هم هزینه های زیادی را می طلبد که برای بهبود این روند، نیازمند همکاری وزارتخانه ها هستیم.

وی افزود: برای موفقیت در این بخش از ظرفیت های اعتباری خاصی از جمله اعتبارات مربوط به سفر رییس جمهور استفاده کرده ایم تا کمبودها را جبران کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری بر اجرای مصوبات جلسات به ویژه در حوزه ترافیکی تاکید کرد و ادامه داد: در این بخش، اجرای هر مصوبه می تواند از بروز تصادف و تلفات جاده ای و حتی شهری بکاهد که بسیار برای ما مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *