چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

برگزاری جشن نیمه شعبان در مکان های تاریخی استان فارس

تخت جمشید، پاسارگاد، محور ساسانی در شهرستان‌های فیروزآباد، سروستان و کازرون برای برگزاری جشن های نیمه شعبان آماده می شوند.

سرپرست میراث فرهنگی فارس گفت: در اماکن تحت پوشش از قبیل پایگاه‌های میراث جهانی مثل پایگاه‌های تخت جمشید، پاسارگاد، محور ساسانی در شهرستان‌های فیروزآباد، سروستان و کازرون فعالیت‌های خاصی را به مناسبت نیمه شعبان خواهیم داشت.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سیدمؤید محسن‌نژاد، سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، شب گذشته، ۲۱ اسفندماه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم نیمه شعبان که در استانداری فارس برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های این سازمان در مراسم نیمه شعبان پرداخت و گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی به تنهایی فعالیت‌های خاص خود را انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی در اماکن تحت پوشش از قبیل پایگاه‌های میراث جهانی مثل پایگاه‌های تخت جمشید، پاسارگاد، محور ساسانی در شهرستان‌های فیروزآباد، سروستان و کازرون فعالیت‌های خاصی را به مناسبت نیمه شعبان خواهد داشت.

محسن‌نژاد یکی از برنامه‌های این مناسبت را توزیع غذاهای نذری در اماکن گردشگری اعلام کرد و گفت: همچنین این آمادگی را داریم که با بسیج هنرمندان برنامه‌هایی را در اماکنی که تحت پوشش میراث هستند، پیش‌بینی کنیم.

سرپرست میراث فرهنگی فارس افزود: بنرهایی پیش‌بینی شده است که در سطح تأسیسات و مؤسسات گردشگری در سطح استان با مرکزیت شیراز که تقریبا ۸۵ درصد تأسیسات گردشگری در آن است، نصب خواهد شد.

محمد فرخ‌زاده، معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس هم در این نشست خطاب به سرپرست میراث فرهنگی فارس، گفت: انتظار این است که امسال یک پیوستگی بین اعیاد مذهبی و نوروز در آستانه سال جدید با یک کار متفاوت داشته باشیم که حتما دنبال کنید.

وی افزود: آژانس‌های گردشگری، رستوران‌ها و مجتمع‌های بین راهی، هتل‌ها و مهمان‌پذیرها در بحث کارهای شکلی و پاسداشت آن روز حتما نشان از یک حرکت مذهبی فوق‌العاده داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *