ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳
گردشگری معلولین

برگزاری نشست میز گردشگری دسترس‌پذیر برای معلولین و سالمندان

جهت دسترسی و استفاده هر چه بهتر سالمندان و معلولین از ظرفیت های گردشگری برنامه‌های اولویت‌دار میز تخصصی گردشگری دسترس‌پذیر تببین و اعلام شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سومین نشست میز گردشگری دسترس‌پذیر روز گذشته، یکشنبه، ۹ مرداد ۱۴۰۱ با حضور سید مصطفی فاطمی (مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی)، نمایندگان تشکل‌های گردشگری و انجمن‌های حوزه معلولان و سالمندان برگزار شد و برنامه‌های اولویت‌دار مرتبط از جمله مناسب‌سازی موزه‌ها، آموزش راهنمایان موزه و فعالان تاسیسات گردشگری برای میزبانی از گروه مخاطب مربوطه، برگزاری جشنواره‌های تخصصی و رویدادها با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، برپایی و مدیریت پاراتورها و همچنین طراحی نشان ویژه گردشگری سالمندان و افراد دارای معلولیت در دستور کار قرار گرفت.

همچنین طراحی نرم‌افزار یا اپلیکیشن ویژه معرفی ظرفیت‌های گردشگری دسترس‌پذیر نیز به عنوان یکی دیگر از سرفصل‌های اجرایی دارای اولویت مطرح و بر حمایت از فعالان گردشگری معلولان و سالمندان برای حضور در نمایشگاه‌های گردشگری به ویژه نمایشگاه بین‌المللی و پیگیری برای دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید برای مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری و بوم‌گردی‌های شهر تهران تاکید شد.

در این نشست همچنین ضمن تشریح شاخص‌های مناسب‌سازی به ضعف و محدود بودن زیرساخت‌ها و امکانات برای دسترس‌پذیری موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری اشاره شد و لزوم تجهیز و ایجاد تاسیسات مورد نیاز هنگام ساخت این بناها با رویکرد بهره‌مندی همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت و سالمندان، مورد تاکید قرار گرفت.

در نهایت مقرر شد با محوریت کارگروه‌های تخصصی که ذیل میز گردشگری دسترس‌پذیر تشکیل خواهد شد زمینه اجرایی شدن برنامه‌های مذکور فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

تشکیل میز گردشگری معلولین و سالمندان

غواصی برای مسافران معلولان در تایلند امکان پذیر می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *