پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳
فعالان گردشگری

برگزاری گردهمایی گردشگران فعال ایرانی

رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران  گفت : هدف از برگزاری گردهمایی گردشگران فعال ایرانی تشکیل انجمن فارسی‌زبانان حوزه گردشگری است که این اقدامات در راستای بهبود گردشگری ایران می باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ فرید جواهرزاده اظهار کرد: جعفر جعفری از اساتید بزرگ حوزه گردشگری در حوزه بین‌الملل و رحیم کوزاک از اساتید ترک حوزه گردشگری کنفرانس جدیدی را با محتوا و اهداف جدید پایه‌ریزی کرده‌اند که در قالب آن دنبال ارائه ایده‌های جذاب و جدید در این حوزه هستند.

وی افزود: کنفرانس توسعه گردشگری پایدار و تاب‌آور هر سال در ماه سپتامبر در استانبول برگزار می‌شود. از همان ابتدا در این کنفرانس مقرر شد مقالات به زبان فارسی نیز پذیرفته شود. این کنفرانس به علت پاندمی کرونا ۲ سال توقف داشت و امسال حوالی ۱۵ تا ۱۹ شهریور در Kadir Has University برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران بیان کرد: پس از بحران کرونا تمام کشورها به دنبال افزایش تاب‌آوری و بازگشت به دوره پیش از کرونا بودند. برگزاری این رویدادها می‌تواند نقش گردشگری در اقتصاد مناطق محلی را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: در این کنفرانس برای کارآمدتر کردن کسب‌وکارهای گردشگری و افزایش تاب‌آوری گردشگری ایده‌هایی ارائه می‌شود. ما نیز دنبال جمع‌آوری متخصصین این حوزه هستیم تا با همکاری و هم‌افزایی جدید بین‌المللی در حوزه گردشگری دست یابیم.

جواهرزاده گفت: نخستین نشست ایرانیان فعال در گردشگری در حاشیه این کنفرانس برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین هدف بعدی ما برگزاری گردهمایی فعالان گردشکری ایران به صورت مجازی در انتهای سال جاری است. این گردهمایی را بنیاد پروفسور جعفری ترتیب داده که یکی از اهدافش ایجاد ارتباط میان ایرانیان فعال گردشکری در سراسر جهان است.

جواهرزاده بیان کرد: هدف از این کار تبادلات علمی، ‌ پژوهشی، انتقال تجارب در این زمینه، ایجاد ایده‌های خلاقانه و پاسخ به نیازهای تحقیقاتی کشور است. در واقع به دنبال ایجاد یک بانک اطلاعاتی از خبرگان ایرانی گردشگری جهان هستیم.

بیشتر بخوانید:

تاکید مدیرکل محیط زیست یزد بر طبیعت گردی مسئولانه

لزوم آموزش طبیعت گردی صحیح برای تورهای گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *