پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
پت اسکن

توسعه توریسم سلامت در استان گیلان با راه اندازی پت.اسکن

گردشگری سلامت یا همان توریسم درمانی از جمله مواردی است که در توسعه گردشگری یک منطقه می تواند نقش به سزایی داشته باشد.توریسم سلامت بدان معنی است که از خدمات و تجهیزات درمانی یک منطقه برای بهبود خود استفاده شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک گیلان و همسایگی نزدیک این استان با کشورهای حاشیه خزر، راه اندازی پت.اسکن(توموگرافی انتشار پوزیترون) در توسعه توریسم سلامت می تواند بسیار اثرگذار باشد.

دکتر سید پژمان شیرمردی در نشست مشورتی توسعه خدمات پزشکی هسته ای گیلان، با اشاره به ظرفیت بی نظیر گیلان در محصولات استراتژیک، مراکز تحقیقاتی و منابع انسانی منحصر به فرد، اظهار کرد: شرکت توسعه کاربرد پرتوها در گیلان به زودی خدمات گسترده ای را به ویژه در حوزه پزشکی هسته ای ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹ مرکز پت.اسکن در کشور وجود دارد، افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک گیلان و همسایگی نزدیک این استان با کشورهای حاشیه خزر، راه اندازی پت.اسکن(توموگرافی انتشار پوزیترون) در توسعه توریسم سلامت می تواند بسیار اثرگذار باشد.

معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران، با اشاره به ظرفیت های بی نظیر و بی شمار در این شرکت در قالب ارائه بسته های سلامت، عنوان کرد: مردم از انرژی اتمی تنها نیروگاه را شنیده اند، در حالی که ما قادریم خدمات متعددی را در راستای تامین و توسعه سلامت مردم ارائه کنیم.

شیرمردی همچنین از آمادگی شرکت توسعه کاربرد پرتوها در برگزاری دوره های حفاظت در برابر پرتوها، طراحی کیت غربالگری نوزادان و دیگر خدمات توسعه ای توسط این شرکت خبر داد.

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت توسعه کاربرد پرتوها در گیلان، رفع نیازمندی های استان خواهد بود، گفت: زمینی در سایت لاکان به ما اختصاص یافته که در تلاشیم ضمن ارائه خدمات توسعه ای در استان، آن را به مرکز بین المللی در شمال کشور تبدیل کنیم.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز، با بیان اینکه در هر کار جدید و توسعه ای باید مردم از آن منتفع شوند، اظهار کرد: با توجه به تحریم های شدید در تجهیزات پزشکی، سرمایه ای، دارویی و سایر نیازمندی های پزشکی، ظرفیت خوبی در شرکت توسعه کاربرد پرتوها وجود دارد و ما آماده همکاری همه جانبه در این زمینه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تولید هر محصول و خدمات در کشور باید با استاندارهای جهانی همخوانی داشته باشد، افزود: همکاری شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران با دانشگاه علوم پزشکی گیلان می تواند به سبب قرابت این استان با کشورهای همسایه، ارزآوری را به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سیر صعودی توسعه گیلان به ویژه در صنعت، کشاورزی و گردشگری سلامت، گفت: زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی در گیلان به ویژه در حمل و نقل گسترش یافته و آینده ای روشن در انتظار استان است که باید زیرساخت‌های درمان را با ارائه خدمات درمانی نوین، گسترش داد.

بیشتر بخوانید:

شناسایی دو نوع جدید آنفلونزای مرغی در آمریکا

هشدار جدی سازمان بهداشت جهانی نسبت به وضعیت پاندمی کرونا

شناسایی ۲۰ فرد مشکوک به آبله میمون در کبک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *