ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

هشدار جدی سازمان بهداشت جهانی نسبت به وضعیت پاندمی کرونا

سازمان بهداشت جهانی نسبت به وضعیت کشورهای جهان تحت تاثیر پاندمی کرونا هشدار داده و دبیر کل این سازمان از مردم خواسته است تا همچنان مقررات بهداشتی را برای مقابله با انتشار ویروس رعایت کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه عنوان کرد که همه گیری کووید-۱۹ هنوز به پایان نرسیده و خواستار تداوم حمایت از مراقبت های بهداشت همگانی از سوی مردم شد.

تدروس عنوان کرده که سازمان بهداشت جهانی همچنان به وظیفه خود، مبنی بر ارائه خدمات بهداشتی به مردم در کشورهای مختلف ادامه می دهد.

وی همچنین از برنامه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر بهره مندی ۱ میلیارد نفر دیگر از افراد جهان از پوشش همگانی سلامت خبر داد و عنوان کرد که در حال حاضر سازمان در این زمینه تنها یک چهارم پیشرفت داشته است.

تدورس همچنین عنوان کرده است که دبیرخانه WHO پیشنهادی را برای یک معماری جهانی عادلانه‌تر آماده کرده است که شامل نیاز به حکمرانی منسجم، فراگیر و پاسخگو و سیستم‌های قوی‌تر برای پیشگیری، شناسایی و واکنش سریع به شرایط اضطراری بهداشتی است.

گفته می شود که در پنج سال گذشته، WHO به بیش از ۱۲۰ وضعیت اضطراری ناشی از طوفان، آتشفشان، زلزله، شیوع، جنگ و یک بیماری همه گیر در جهان پاسخ داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *