پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال ایران و هند

توسعه روابط تجاری میان دو کشور ایران و هند

هیئت های دو کشور هند و ایران در دیداری با یکدیگر بر توسعه روابط تجاری و گردشگری میان این دو کشور تاکید کرده و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سرپرست دفتر شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران به منظور گسترش روابط تجاری، با کاردار و وابسته بازرگانی سفارت هند در تهران و هیات ۲۵ نفره تجاری از اتاق بازرگانی PHD هند دیدار و گفتگو کرد.

سیدآقازاده با ابراز امیدواری درباره  استمرار این دیدار‌ها بر حمایت همه جانبه سازمان توسعه تجارت ایران از تبادلات تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

کاردار و وابسته بازرگانی سفارت هند در تهران نیز با اشاره به روابط دیرینه دو کشور خواستار بهبود روابط تجاری شد.

سرپرست هیئت هندی که در این دیدار حضور داشت، با ابراز تمایل به گسترش روابط بازرگانی میان ایران و هند گفت: اتاق بازرگانی PHD یکی از بزرگ‌ترین اتاق‌های بازرگانی هندوستان است و همکاری بسیار نزدیکی با اتاق بازرگانی ایران دارد.

وی هدف از سفر به تهران و دیدار با مقامات سازمان توسعه تجارت را گسترش روابط تجاری در زمینه‌های دارویی، IT، صنعت، نساجی و خودرو توصیف کرد.

در این دیدار موافقت شد به منظور تسهیل حضور شرکت‌های هندی و ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی دو کشور توافقنامه‌ای میان شرکت نمایشگاه‌های بین المللی تهران و دستگاه ذیربط در وزارت بازرگانی هند به امضا برسد.

بیشتر بخوانید:

مردم هند در میان چاق ترین مردم جهان

موج گرمای بی سابقه در هند و گرمازدگی قابل توجه پرندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *